IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Всъдеходите са подложени на нова атака

Природозащитници призоваха за бойкот на тези автомобили от клиентите

Всъдеходите, чиито продажби продължават да се увеличават непрекъснато от 10 години, замърсяват повече природата заради техните размери и тегло. Това обявиха от Световния фонд за природата (WWF) - най-голямата международна неправителствена организация, която се бори за запазване на биологичното разнообразие, устойчивото използване на възобновяеми природни ресурси и намаляване на замърсяването.


Land Rover


От организацията посочват, че продажбите на всъдеходи само в Европа са се увеличили с 44% през 2020 година. Техните размери и тегло гарантират както висок разход на гориво, така и повече вредни емисии СО2 в сравнение със седаните и хечбек моделите в същите сегменти.

"Производителите на автомобили похарчиха 1,8 милиарда евро през 2019 година, за да убедят потребителите да купуват джипове. Това е 42% от рекламната инвестиция в сектора ", категорични са от WWF. И посочват, че всекидневно рекламите на тези автомобили заемат близо 4 часа телевизионно време.
WWF също оспорва аргументите, изложени в тези реклами. В тях всъдеходите са свързвани предимно с природата, но в същото време те са вторият по големина източник на растеж на вредни емисии. Освен това, рискът от попадане в инцидент с подобен автомобил е с 10% по-висок, сочи доклад на природозащитната организация, изготвен съвместно с швейцарската застрахователна компания Axa.

Организацията вече е готова с нов законопроект за климата, в който се предлага допълнителна такса от 10 евро за всеки килограм над 1400 от теглото на автомобила. Във Франция обаче законът беше променен до 1800 кг., което включва 98% от автомобилите, продавани в страната.

Сега гражданската организация призовава за забрана на рекламата на всички замърсяващи природата продукти, в това число и всъдеходите. И предлага парите за реклама на този тип превозни средства да бъде насочена към популяризирането на превозни средства от бъдещето, които са по-леки и отделят по-ниски вредни емисии.

Снимка: Motor

0 от 500
  • #7
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    не всъдеходите а тези безсмислени паркетници от първите има нужда за определени цели.
  • #6
    2 rate up comment 4 rate down comment
    112 ( преди 5 месеца )
    Кучето си лае, керванът си върви ...
  • #5
    2 rate up comment 2 rate down comment
    А за ... ( преди 5 месеца )
    Гост-тите в живота - специална алея на Централните, поне там да си "отживеят"!
  • #4
    1 rate up comment 8 rate down comment
    Пропускате важното ( преди 5 месеца )
    Ако се електрически, почти няма разлика в замърсяването, особено пък ако се зареждат от зелена енергия. Тесла модел Х 700 коня харчи колкото Volkswagen id3, въпреки че е много по-голям и по-тежък от него. Дори да има разлика тя е в проценти, а не в пъти както между малолитражка и тежък и мощен SUV.
  • #3
    1 rate up comment 3 rate down comment
    До 2 ( преди 5 месеца )
    По 200 евро за всеки сантиметър обща височина над 150см. По още 500 за всеки сантиметър просвет над 15 см.
  • #2
    8 rate up comment 5 rate down comment
    Гост ( преди 5 месеца )
    Браво, RD! Много находчива и смислена вметка. В заглавието и текста се среща ВСЪДЕХОДИ, но и ДЖИПОВЕ, смислово употребени като синоними. Това е шантаво! Добре, че поне са изпуснали СУВ и отделни кросоувъри, защото в други статии се допуска още по-голямо смесване. Като характеризиращ белег тук на първо място е изведено теглото. Не е коректно. Трябва да се въведат единни и умни дефиниции, свързани критерии, които да причисляват автомобила към "вредната" техника. Яко плащане за пишкоудължители!
  • #1
    16 rate up comment 3 rate down comment
    RD ( преди 5 месеца )
    За първи път нещо почти умно от еколозите! Тракторите са специализирана техника и няма никаква причина за масовото им налагане.