IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Нов данък за всъдеходи и кросоувъри в Европа

Във Франция вече ще се плаща допълнително и заради теглото на автомобила

Екологичните мерки в Европа стават все по-строги, като от следващата година към тях се прибавя още една. Тя влиза в сила първо във Франция, където автомобилите освен ще плащат данък "тегло", съобщи министърът на околната среда Барбара Помпили, цитирана от агенция France 24.


данък


Новият данък ще засегне всички автомобили с тегло над 1800 килограма. Техните собственици ще трябва да плащат по 10 евро на всеки допълнителен килограм.

"Данъкът, който въвеждаме, ясно показва, че тежките транспортни средства оказват най-сериозно влияние на околната среда. Колкото повече тежат, толкова повече гориво употребяват и съответно замърсяват", заяви Помпили.

Любопитното е, че кросоувърите на двете основни френски марки - Renault и Peugeot, са с тегло под 1800 килограма, така че новият данък няма да засегне техните собственици. Не така стоят нещата с германските модели, които са по-тежки, съобщават медиите във Франция и дори дават конкретни примери.


Mercedes-Benz G 500


Най-показателен е този с всъдехода Mercedes-Benz G 500 (на снимката). Той тежи 2470 килограма, а вредните емисии СО2, отделяни от мотора му са 339 грама на километър. През 2022 година притежателят на такъв автомобил във Франция ще трябва да плати данъци за колата в размер на 56 700 евро, като цената на всъдехода на местния пазар е 116 751 евро.

По-рано тази година Франция увеличи данъка на автомобилите, чиито двигатели отделят над 212 грама СО2 над километър от 12 500 на 20 000 евро. Сега предстои нова промяна, като тази сума ще бъде удвоена през 2021 година, а през 2022-ра ще скочи до 50 000 евро.

Снимка: Mercedes-Benz

0 от 500
  • #18
    1 rate up comment 1 rate down comment
    бай онзи ( преди 3 години )
    подготвяме почвата с данъците май... електричките няма как да им праскаш разни акцизи на горивото, ама тежат... случаЕноС може би? :)
  • #17
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Така е ( преди 4 години )
    Гъзареенето струва пари!
  • #16
    4 rate up comment 4 rate down comment
    До Казах ви отдавна ( преди 4 години )
    Нормално. Не знам някой да се е родил с кола. Никой не може да ти забрани да ходиш и да притежаваш велосипед. Трябва да ни пука за това, горите, плажовете, планините, пътеките и пътищата да останат обществени. И да имаме достъп до информация. Колите са както добро, така и зло. Свиквайте с истината!
  • #15
    5 rate up comment 5 rate down comment
    пепе ( преди 4 години )
  • #14
    8 rate up comment 4 rate down comment
    нордфейс ( преди 4 години )
    Най-накрая нещо смислено!
  • #13
    2 rate up comment 9 rate down comment
    Казах ви отдавна ( преди 4 години )
    Искат целия западен свят да има стандарта на Африка.
  • #12
    7 rate up comment 6 rate down comment
    Казах ви отдавна ( преди 4 години )
    Нашите "приятели" от съвета на ООН заедно с една камара НПО-та са решили да свалят стандарта на живот, да намалят безсмислената консумация и разхищението на ресурси както и силно да ограничат мобилността на масите. Уж се борят с климатичните промени но това ще го постигнат чрез намаляне на населението.Искат целият свят да обеднее и да намали потреблението. Автомобилите са едно от първите неща които си заминават. После ще преминат на техниката, дрехите, храната, и ел. енергията.
  • #11
    3 rate up comment 6 rate down comment
    Казах ви отдавна ( преди 4 години )
    Всичко е планирано и решено още преди 10 и повече години от големите началници. Крайният план е пълна забрана на личните автомобили. Това разбира се няма да стане изведнъж а постепенно всяка година чрез прогресивно затягане се регулации и данъци. В даден момент притежанието на автомобил ще стане невъзможно за обикновените хора. Електрическите автомобили също ще бъдат ограничени чрез квоти тъй като е ясно че ти те мърсят. Това е положението. Казвам ви го да си знаете и да се радвате докато може.
  • #10
    4 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Супер! Така трябва. Удрят едновременно по замърсяващите, както и по опасните за другите. Също и по конглокентите. Те си имат местно производство и си го подкрепят. А бай *** обича да дава акъл, все едно е роден в люлката на автомобилостроенето.
  • #9
    3 rate up comment 1 rate down comment
    озадачен ( преди 4 години )
    #2: Всъщност никой не е написал, че данъкът е годишен, Имаш ли причина да прибързваш с оценки? Чел ли си наистина предложенията на гражданския конвент - напр. изумителните 97,3% са гласували поощряване на товарни превози по къси дестинации чрез различни ДДС ставки - имаш ли изобщо идея за следствията от такива граждански "инициативности". А онези 89,8%, предложили служебен превоз с велосипеди или 88,1% за забрана на нови и разширяване на съществуващи летища ... Интересни времена ... по китайски