IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Нов данък за всъдеходи и кросоувъри в Европа

Във Франция вече ще се плаща допълнително и заради теглото на автомобила

Екологичните мерки в Европа стават все по-строги, като от следващата година към тях се прибавя още една. Тя влиза в сила първо във Франция, където автомобилите освен ще плащат данък "тегло", съобщи министърът на околната среда Барбара Помпили, цитирана от агенция France 24.


данък


Новият данък ще засегне всички автомобили с тегло над 1800 килограма. Техните собственици ще трябва да плащат по 10 евро на всеки допълнителен килограм.

"Данъкът, който въвеждаме, ясно показва, че тежките транспортни средства оказват най-сериозно влияние на околната среда. Колкото повече тежат, толкова повече гориво употребяват и съответно замърсяват", заяви Помпили.

Любопитното е, че кросоувърите на двете основни френски марки - Renault и Peugeot, са с тегло под 1800 килограма, така че новият данък няма да засегне техните собственици. Не така стоят нещата с германските модели, които са по-тежки, съобщават медиите във Франция и дори дават конкретни примери.


Mercedes-Benz G 500


Най-показателен е този с всъдехода Mercedes-Benz G 500 (на снимката). Той тежи 2470 килограма, а вредните емисии СО2, отделяни от мотора му са 339 грама на километър. През 2022 година притежателят на такъв автомобил във Франция ще трябва да плати данъци за колата в размер на 56 700 евро, като цената на всъдехода на местния пазар е 116 751 евро.

По-рано тази година Франция увеличи данъка на автомобилите, чиито двигатели отделят над 212 грама СО2 над километър от 12 500 на 20 000 евро. Сега предстои нова промяна, като тази сума ще бъде удвоена през 2021 година, а през 2022-ра ще скочи до 50 000 евро.

Снимка: Mercedes-Benz

0 от 500
  • #13
    5 rate up comment 2 rate down comment
    край ( преди 3 месеца )
    За мощните коли в нормалните страни има висок акциз - с него се облагат вредни и луксозни покупки. В България беше до влизането в ЕС и се облагаха колите на 163 к.с. С влизането в ЕС бяхме задължени да подкрепим немската автомибилна индустрия с мегаломанските и премиуми - акциза се махна. На нормален човек 160 к.с. кола му е напълно достатъчна но на грандомана -не - да си плаща тогава. Във Виена не можеш да видиш S GL Q7 X7 колкото в София. Не щото са много бедни - други са им приоритетите.
  • #12
    2 rate up comment 2 rate down comment
    До #11 ( преди 3 месеца )
    Не плащаме за едно и също нещо. Всяко плащане си има своя логика и основание. Който иска да кара кола, ще плаща.
  • #11
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Еми тука не ни ли дерът по няколко пъти за едно и също нещо. Плащаме веднъж пътен данък, втори път плащаме винетки, трети път плащаме гражданска отговорност. След това плащаме и акциз за всеки литър гориво, част от който се заделя за ремонт на пътищата и за капак и данък добавена стойност 20% колко пъти плащаме за едно нещо, това го няма абсолютно никъде по света.
  • #10
    7 rate up comment 5 rate down comment
    Бай Пешо ( преди 3 месеца )
    Френски социализъм в действие - най - добре направо всички с по един велосипед, а лични МПС да имат само членовете на политбюро..., пардон на правителството.
  • #9
    9 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 3 месеца )
    Значи G класата която отделя над 212 грама на км е много вредна за климата , а десетки хиляди камиони които ще трябва да обикалят из Европа празни за да изпълнят замисления от французите Транспортен пакет са ок ? Поредното доказателство че борбата за "спасяване на климата " е абсолютна измислица чиято единствена цел е облагане на населението с повече данъци .
  • #8
    14 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Крайно време е да се ударят с данъци тежките и супер мощните автомобили... който иска да е гъзар, еми няма да е безплатно ...
  • #7
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    #2 и еднократен да е .. не е ли брутален? Тука няква екотакса 200лв е всички реват като сарански мечки... :D
  • #6
    7 rate up comment 2 rate down comment
    м даааа ( преди 3 месеца )
    Един роднина живее във Франция, и на въпросът ми защо адресната му регистрация не е там (въпреки че си купи жилище) ми обясни ,че не може да си позволи да плаща толкова данъци. Не се учудвам че арабеските предпочитат да живеят на помощи.
  • #5
    7 rate up comment 4 rate down comment
    смешки ( преди 3 месеца )
    Френски социализъм в действие- хем ***, хем безсмислен, хем нагъл.
  • #4
    11 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    То като знам колко тежат електромобилите не ми се мисли. Една Тесла ЕС е към 2400кг. Според мен трябва данък да се плаща дза вредни емисии а не за тегло. А камионите колко данък ще плащат? Изобщо недомислена работа, идеята е не хората да си купуват леки коли а да се пълнят хазни. Всеки си купува автомобила според нуждите и габарита си. Няма как 120кг. 2 метра човек да го качиш в Смарт или 5 членно семейство с двоен багаж в Пежо 308. Някой неща не стават и този данък тегло е такъв.