IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Европа не иска всъдеходи, но и не знае какво точно са те!

Еколозите ще вкарат автомобилната индустрия в голяма беля, предупреждават експерти

Европа не иска всъдеходи, но и не знае какво точно са те!

Европейски активисти от различни движения - от еколозите до тези, които се борят за безопасност по пътищата, се обединиха за постигането на една цел. Тя е забраната на всъдеходите в големите градове. Оказва се обаче, че протестиращите съвсем не са наясно, кои точно автомобили трябва да засегне тази забрана, разкрива германското издание Auto Motor und Sport.

Активистите, например, не знаят, колко малък е процентът на всъдеходите в самата Германия. По данни на Kraftfahrtbundesamt, в момента в страната са регистрирани 3 144 333 всъдехода, което е 6,7% от всички автомобили. Главното обаче е, че сред тях истински всъдеходи няма. В този клас са включени, например, Fiat Sedici (Suzuki SX4), Citroеn C4 Cactus, BMW X3, Porsche Cayenne и Macan и дори Jaguar E- Pace. 

Всичко това са кросоувъри, които, както седаните и комбитата, нямат дори система за задвижване на четирите оси. Единственото, което ги отличава, е увеличеният клирънс. Активистите от различните движение обаче не различават тези коли една от друга и затова протестът им изглежда доста нелогичен.
Специално за еколозите и други борци с такива машини изданието публикува уточнение. В него се казва точно кои автомобили трябва да се считат за всъдеходи:

1. Те трябва да имат постоянно задвижване на четирите колела със заключващи се оси.

2. Трябва да бъдат оборудвани поне с една блокировка на диференциала (или подобно устройство).

3. Трябва да могат да се катерят по наклон от 30 градуса.

4. Ъгълът на предния свес да надвишава 25 градуса, а на задния - 20 градуса=

5. Да не се обръщат настрани при накланяне на 20 градуса.

6. Да имат пътен просвет на двете оси от поне 180 мм.

7. Пътният просвет до дъното на автомобила да бъде поне 200 мм.

Следващият път, когато някой политик или активист излезе на трибуната и поиска забраната на всъдеходите, германското издание предлага той да уточни, какво точно има предвид. Автомобил с резервна гума на задната врата? Или автомобил с допълнителна пластмасова защита по каросерията? Влиза в определението "всъдеход" превозно средство, което харчи над 10 л/100 км? Или такова, чийто коефициент на аеродинамично съпротивление е над 0,35?

Експертите от изданието посочват и куриозни примери. Ford EcoSport има 1,0-литров бензинов двигател EcoBosst и харчи около 5,5 л/100 км, като изхвърля в атмосферата 125 гр. СО2 на километър. В същото време показателите на бензиновата Alfa Romeo Giulia са два пъти по-високи. "Всъдеходът" VW T-Roc има пътен просвет от 161 мм, а комбито Audi A4 Allroad Quattro - 180 мм.

Всичко това означава, че не външният вид превръща един автомобил във всъдеход, както и поставянето на карбонов спойлер не прави от една машина спортна кола. И няма как да се искат ограничение, ако няма точни определения на съответните класове.

 

0 от 500
  • #24
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    само вдигане на данъците и пътни такси калкулирани в цената на горивата ще регулира навалицата по пътищата всичко друго е приказки на маса в кварталната кръчма като имаш пари да караш ще плащаш като нямаш на плейстейшъпа ще си играеш
  • #23
    1 rate up comment 0 rate down comment
    . ( преди 7 месеца )
    Това на снимката са всичко друго, но не и всъдеходи!
  • #22
    8 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Аз искам всички жени да са с мерки 90-60-90 и и 172 см.високи ако може и 1/3 брюнетки , 1/3 блондинки и 1/3 червенокоси . п.п .И да има мир по света.
  • #21
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Еко активистите, не са много умни. Сещам се за момчето от игри на волята, няма да ловим риба, защото е намаляла популацията, другите обаче хванаха 3 риби и той изяде двете. Значи 1.4 Тигуан според тях трябва да бъде забранен но примерно S65AMG може спокойно да се кара в градовете, той замърсява по-малко!?! Страхотна логика, както би казъл Ники Кънчев.
  • #20
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    То няма какво да се спори джиповете са си ванове по размери с разликата че имат по-висок просвет и по-дълга предница за сметка на малко пространство макар че и двете не са задължителни и като цяло разхода им е еднакъв с ван
  • #19
    6 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Ти в крайна сметка за малък джип ли говориш или за голям? Споменаваш среден клас, пък пишеш камион?? Моя е голям, седем местен, имам 3 деца, често мъкна някоя от бабите с нас, така че нито комбито ми върши работа, нито харесвам комбита а още по-малко тромав ВАН.
  • #18
    5 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    един среден клас жип суф или както и да го наречем, НЕ събира повече от едно среден клас комби или ван... така че това с багажа не е оправдание да се кара камион в града... моля ви са :D
  • #17
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Джиповете са заместители на миниван или комби най-често са на една височина с вановете и доста по-къси от комби със сравним багажник
  • #16
    1 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    До 13 Ами всички семейни хорица по едно време караха Зазки и Москвичи. После Уно, Корса, Голф и Кадет. Ама станахме комплексари. И Бенефоните бяха тухли, а пъс сега сме смарт и не можеш да го обхванеш с ръка. И що да не се карат по асфалт? Ами като ти е била Зафирата 120 кс. сега колите като са над 200 кс., що не ривеш да карат само на писта?
  • #15
    3 rate up comment 0 rate down comment
    До 11-ти номер ( преди 7 месеца )
    Там поне има някакво оправдание че събират повече хора / багаж - не че 95% от времето не пътуват с 1-2 души и последните две седалки се ползват от дъжд на вятър. Докато един кросоувър общо взето събира толкова колкото и комби със същия размер. Сравни например Голф и Голф комби с T-roc. Голф комби е по-дълъг и има по-голям багажник. Нормалния голф е по-къс и има по-малък багажник. T-roc е по-средата. А мястото за пътници е същото - просто седиш по-високо