IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Европа не иска всъдеходи, но и не знае какво точно са те!

Еколозите ще вкарат автомобилната индустрия в голяма беля, предупреждават експерти

Европа не иска всъдеходи, но и не знае какво точно са те!

Европейски активисти от различни движения - от еколозите до тези, които се борят за безопасност по пътищата, се обединиха за постигането на една цел. Тя е забраната на всъдеходите в големите градове. Оказва се обаче, че протестиращите съвсем не са наясно, кои точно автомобили трябва да засегне тази забрана, разкрива германското издание Auto Motor und Sport.

Активистите, например, не знаят, колко малък е процентът на всъдеходите в самата Германия. По данни на Kraftfahrtbundesamt, в момента в страната са регистрирани 3 144 333 всъдехода, което е 6,7% от всички автомобили. Главното обаче е, че сред тях истински всъдеходи няма. В този клас са включени, например, Fiat Sedici (Suzuki SX4), Citroеn C4 Cactus, BMW X3, Porsche Cayenne и Macan и дори Jaguar E- Pace. 

Всичко това са кросоувъри, които, както седаните и комбитата, нямат дори система за задвижване на четирите оси. Единственото, което ги отличава, е увеличеният клирънс. Активистите от различните движение обаче не различават тези коли една от друга и затова протестът им изглежда доста нелогичен.
Специално за еколозите и други борци с такива машини изданието публикува уточнение. В него се казва точно кои автомобили трябва да се считат за всъдеходи:

1. Те трябва да имат постоянно задвижване на четирите колела със заключващи се оси.

2. Трябва да бъдат оборудвани поне с една блокировка на диференциала (или подобно устройство).

3. Трябва да могат да се катерят по наклон от 30 градуса.

4. Ъгълът на предния свес да надвишава 25 градуса, а на задния - 20 градуса=

5. Да не се обръщат настрани при накланяне на 20 градуса.

6. Да имат пътен просвет на двете оси от поне 180 мм.

7. Пътният просвет до дъното на автомобила да бъде поне 200 мм.

Следващият път, когато някой политик или активист излезе на трибуната и поиска забраната на всъдеходите, германското издание предлага той да уточни, какво точно има предвид. Автомобил с резервна гума на задната врата? Или автомобил с допълнителна пластмасова защита по каросерията? Влиза в определението "всъдеход" превозно средство, което харчи над 10 л/100 км? Или такова, чийто коефициент на аеродинамично съпротивление е над 0,35?

Експертите от изданието посочват и куриозни примери. Ford EcoSport има 1,0-литров бензинов двигател EcoBosst и харчи около 5,5 л/100 км, като изхвърля в атмосферата 125 гр. СО2 на километър. В същото време показателите на бензиновата Alfa Romeo Giulia са два пъти по-високи. "Всъдеходът" VW T-Roc има пътен просвет от 161 мм, а комбито Audi A4 Allroad Quattro - 180 мм.

Всичко това означава, че не външният вид превръща един автомобил във всъдеход, както и поставянето на карбонов спойлер не прави от една машина спортна кола. И няма как да се искат ограничение, ако няма точни определения на съответните класове.

 

0 от 500
  • #14
    8 rate up comment 8 rate down comment
    пена ( преди 1 година )
    Да караш СУВ в града си е селяния. Колкото и да мрънкате си оставате селяни...
  • #13
    8 rate up comment 3 rate down comment
    До №9 ( преди 1 година )
    Ами всичките семейни хорица едно време ползваха ванове - събира повече, харчи по-малко. Що сега всички се качиха на Жибки които се карат само по асфалт и са основно с предно. Сигурно щото са комплексари а?
  • #12
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    #9 гледам ги стотици такива в града всеки ден - мъкнат мъкнат... гъ..за си обикновено, понякога и някое *** мъкнат... мъка мъка..
  • #11
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    А междодругото, не искат ли и забрана на ФВ Туран / Мултиван, Рено Еспейс и техните подобни от другите марки, че и те като размери са си като "СУВ" ?
  • #10
    4 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Xaxaxaax,napravo gi vkaraha v mi6a dupka tez psevdo eko lobisti.Az si vzimam sega novoto GLE AMG 53,6toto imenno sega6noto mi X3 mi idva leko malko 21 sm prosvet
  • #9
    8 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Необходим е на хора, които постоянно мъкнат много багаж и имат големи семейства. Хора на които обикновенна кола не им върши работа.
  • #8
    8 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Истината е че всичкото Жиб като почнеш от играчки като Каптюр и стигнеш до Лендроувър харчи повече от класически автомобил. Всички сме еко, обаче всички сме се качили в джиБове!
  • #7
    5 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    вън СУВовете от града! На кой му е наистина необходим СУВ в града? аз се сещам за една група, но няма да я назова..
  • #6
    12 rate up comment 2 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Еколог ли е значе е безмозъчно ***! Всички пикапи влизат в определението за всъдеход, а те са работни машини. Не "джиповете, а точно кросоувърите са безсмислени! Те не напускат пътищата, а безсмислено разнасят ламарини и челно съпротивление по булеварда. Еколог стана *** дума! Синоним е на вмирисана откачалка с пещерно мислене и ужасяваща наглост!
  • #5
    11 rate up comment 3 rate down comment
    Абе... ( преди 1 година )
    ...не съм за зелените, ама тия от Ауто Мотор са платени дупедавци. Ако то VW им кажат да налапат ауспух за да докажат, че дизела е чист и това ще направят!