IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Европа съвсем полудя по малките SUV

На фона на общ пазарен спад продажбите на кросоувъри растат с нови 13%

Въпреки затягащите се екологични норми в ЕС няма никакви признаци SUV-манията да забавя темпо, показват резултатите от европейския пазар за полугодието, анализирани от JATO Dynamics.

На фона на цялостното свиване на пазара (-2.5% спрямо 2018) сегментът на малките SUV продължава да расте с внушителните 13 на сто на годишна база, най-вече благодарение на двуцифрените ръстове при модели като Dacia Duster, Volkswagen R-Roc, Ford EcoSport и Seat Arona.


Toyota Land Cruiser тест драйв

Не всички SUV сегменти обаче отчитат ръст. При големите масови всъдеходи, като Toyota Land Cruiser например, пазарът се свива драстично. Снимки: КОЛЕЛА

Има отлив обаче от пълноразмерните SUV, включително и от премиум моделите. Като цяло SUV моделите - малки, компактни, средни и пълноразмерни - растат с 5.9% до общо над 3 милиона продажби. Общият им пазарен дял вече е 36.1% и според прогнозите най-късно до 2021 ще надмине класическите автомобилни форми.

Последните отбелязват спад във всичките си сегменти, но най-лошо е положението с минивановете - малките са се сринали с 38%, а компактните - с 33%. "Вече няма никакво търсене за миниванове, всеки иска SUV и кросоувъри", коментира Емилио Ерера, оперативният директор на Kia Europe, пред AN. В интервю за Automedia.bg преди няколко месеца Ерера подчерта, че ръстът на "повдигнатите" автомобили затруднява много покриването на новите екологични стандарти, защото SUV-моделите заради повишеното тегло и по-лошата аеродинамика имат по-големи вредни емисии.


BMW 850i test

Осмата серия на BMW е отличникът в сегмента на т. нар. "екзотични" автомобили. На нея и на Bentley Continental GT се падат над 40% от всички продажби в този клас

Спортните купета и кабриолети се свиват с 33%, колкото и големите SUV. Над 27% е спадът в горния премиум сегмент, тоест при бизнес лимузините, а с 23% спада т. нар. "среден клас", най-характерен със седани от типа на VW Passat.

Най-бързо растящият сегмент в Европа е този на електромобилите - 88%, макар и от сравнително ниска база. С 52% растат продажбите на т. нар. "екзотични" автомобили - по-скъпи купета и кабриолети (тук абсолютен пазарен лидер е новото BMW Серия 8, което изпреварва чувствително Bentley Continental GT). С 18% са се увеличили продажбите на компактни кросоувъри в премиум сегмента, като BMW X1 или Mercedes GLA например.

Кои са 10-те най-популярни типа автомобили в Европа:


0 от 500
  • #33
    0 rate up comment 1 rate down comment
    сепуко харакири ( преди 4 седмици )
    Къде са жълтите вагинални пророци, хейтъри и пр. да обяснят отсъствието на автомобилите сглобявани от извънземните на Луната, които никога,ама никога не се развалят и са толкова икономични, че обратната нафта или бензин препълва резервоара...Само гадни немски трошки...Светът е полудял да не купува напр.невероятно популярната Хонда одисей?
  • #32
    1 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Само едно шиле тук пише против SUV и си мисли, че някой ще му се върже на глупостите. Хората избират само какво да карат без да се съобразяват с разни скъсаняци, любители на немските талиги нов внос. Същият добитък,преди убеждаваше, че от дизела по-хубаво няма, електричките и хибридите не стават и т.н. Винаги се мъчи да се налага по един и същи начин. Толкова комплексиран, прозрачен и елементарен индивид не съм виждал. И правилно някои колеги преди забелязваха,че има някакви ментални отклонения.
  • #31
    0 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Аз като съм карал цял живот нов СУВ и ми писна, дали съм бедна мишка защото съм си купил пак нов седан от магазина?!?!? 22-ри дай отговор, че имаш някакви морфологични изменения на малката глава.
  • #30
    0 rate up comment 3 rate down comment
    До 22 ( преди 2 месеца )
    Овчев, само защото ТИ си намерил кошник нов внос не ти дава право да наричаш никой бедна мишка!
  • #29
    5 rate up comment 1 rate down comment
    до #28 ( преди 2 месеца )
    Единственият комплексар тук си ти, а не някой друг! Само комплексар може да се обяснява цял ден и да се мъчи да се прави на оригинален, защото не може да вдене, че не всичко е черно и бяло. Има хора с различни нужди. Както се вижда, все повече хора по света разбират преимуществата на SUV, само на Бай Ганя, още не може да му стопли реотана и убеждава, че той е прав, а другите са криви. Той казва, че от Витоша по-високо нЕма, от Софийско поле по-широко нЕма и от Искару по дълбоко нЕма и т'ва е!
  • #28
    1 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    До 27 не виждам некой тука да ти прави на теб сметка. Всеки си казва мнението за т.нар. СУВ и изкуствената мания покрай тях. Уверявам те че далеч не всички са бедни, а и това че са не означава че нямат правилно мнение по принцип. Разбирам че си комплексар - ако не беше щеше да убедиш другите че твоя сув има някакъв смисъл с разумни доводи, а не с "бедните мишки не могат да ми казват" ..
  • #27
    6 rate up comment 1 rate down comment
    до: #23 ( преди 2 месеца )
    Само бедните мишки правят сметката на другите и им дават акъл, какво да карат! Хората с пари, които са ги изкарали сами, никога няма да тръгнат да се обясняват, като теб и още 1-2-ма тук, защото знаят,че парите са си техни, изкарали са си ги и могат да ги похарчат,както намерят за добре.Хората с пари няма да направят на проблем това,че колата им харчи с около 1/100 повече.Този литър си има цената и ти се отплаща,когато си в затруднено положение и ти трябва просвет и 4х4.Знам,няма да го разбереш!
  • #26
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Извинете ама Ауди А4 вози по комфортно от Q5 и е по-евтино. Верно влизането и излизането не са за нашишкавели ама вътре си е супер широко за нормални хора.
  • #25
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Били комфортни? С по-твърдото си окачване ли? Или с нископрофилните гуми с голям цолаж? Дайте СУВ дето на извънградско е по комфортен и с повече място от Хонда Одисей. И да харчи колкото Хондата с почти 300 бензинови коня. Навигатора е по тесен, харчи повече, вози по твърдо и струва двойно повече.
  • #24
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Абе какво спорите, съвсем просто е. Който умее и обича да кара, няма нарочно да си вземе кола с висок център на тежестта. Който не умее и не обича, търси удобство и повече самочувствие. Няма срамно и в едното, и в другото. Проблемът е само с по-високите емисии