IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Нов голям проблем при кросоувърите и всъдеходите

Смъртоносните инциденти заради "слепите" зони пред тези модели са се увечили два пъти

Нов голям проблем при кросоувърите и всъдеходите

Прието е да се счита, че "слепите" зони се намират отдясно и отляво на автомобила. Изследване на телевизионния канал WTHR 13 от Индиана (САЩ) обаче показва, че много автомобили имат огромни такива пространства - както отпред, така и отзад, и това представлява голяма опасност за много хора, най-вече за децата.

Оказва се, че заради "слепите" зони пред автомобила тежки наранявания са получили много деца, като някои дори са загинали. Обикновено това се случва при движение с ника скорост. Както съобщава обществената организация KidsAndCars, само за година 3000 деца са ранени, а 60 са загинали, след като са били ударени от автомобил, тъй като неговият шофьор просто не ги е забелязал. За последните 10 години са регстрирани 575 смъртни случая, след като в предишното десетилетие техният бройк е бил 304.

За да покажат колко са опасни "слепите" зони пред превозните средства, репортерите на WTHR 13 са помолили група деца да седнат пред Chevrolet Tahoe и Cadillac Escalade. В крайна сметка, водачът на Tahoe от своето място не е видял 9 деца пред автомобила му, а шофьорът на Escalade - 13.

"Слепите" зони могат да се променят в зависимост от условията на пътя, ръста и начина на сядане на шофьора. Авторите на изследването са премерили тези пространства пред различни автомобили - от семейни седани и миниванове до големи всъдеходи и пълноразмерни пикапи. Рекордьор се оказва именно Escalade, като при него "сляпото" петно е 3,1 метра. При пикапите "печели" Ford F-150 с 2,9 метра.

Резултатите показват, че повечето всъдеходи, миниванове и пикапи имат "сляпа" зона пред себе си, като тя е с дължина от 1,5 до 3 метра. Това е 3 пъти повече отколкото при големите седани и компактните автомобили. И съответно показва връзката между вида на транспортното средство и броя на смъртните случаи при пешеходците. 

По данни на службите за безопасност на движението в Щатите, броят на загиналите след удар от всъдеход или кросоувър пешеходци за последните 10 години се е увеличил два пъти. Което показва, че нарастването на популярността на тези автомобили води и да повече загинали хора.

Снимка: Motor

0 от 500
  • #3
    10 rate up comment 3 rate down comment
    Мини Иванов ( преди 4 години )
    Моят миниван няма сляпа зона отпред. А за недоразумения като Cadillac Escalade трябва да се иска книжка за професионален шофьор.
  • #2
    8 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Затова трябва такива машини да са най-високо ниво оборудвани. Моята си я взех с автономно управление, радари, датчици, камери и т.н. На дисплея във всеки един момент виждам всичко около колата какво става и какво има. Показва ми го 360 градусовата камера. Всъщност това са 6 бр. камери, които събират образа в един и се получава 360 гр. проекция. Така, че препоръчвам хората, които си вземат не само СУВ, а и кола да помислят върху тези екстри! Наистина са много полезни и вършат работа.
  • #1
    26 rate up comment 0 rate down comment
    ,, ( преди 4 години )
    Точно заради такива "подробности" си има различни категории за книжките.Няма как тъпата кифла да вдене, че пред "камиона" който е подкарала не се вижда нищо. А *** ако я накараш да седне зад волана на средно статистическо возило ще ревне.