IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Тестерите за алкохол могат да бъдат опасни

Според разследване на New York Times броят им се е утроил през настоящото десетилетие, но те могат да доведат до инциденти

Тестерите за алкохол могат да бъдат опасни

Мнозина са тези, които изтъкват предимствата на устройствата тип дрегер, блокиращи запалването на автомобила след извършване на проверка на дъха на шофьора. Не толкова често цитират е фактът, че от шофьорите може да се поиска да направят тест по време на шофиране, което е опасно.

LifeSafer е една от компаниите, продаващи тестери за алкохол. Тя посочва, че този тип устройства вече са широко разпространени в правителствените автомобили в Швеция, а САЩ скоро ще последват този пример. Привържениците на оборудването с подобни системи твърдят, че рискът от повторно извършване на нарушение под влиянието на алкохол намалява със 70 процента при монтажа им.

Изследване на икономиката на здравето при университета в Пенсилвания разкрива, че изискването за използването на такова устройство от хора, които са били осъждани за шофиране в нетрезво състояние е свързано с 15-процентно намаляване на смъртните случаи, свързани с употреба на алкохол.

drunk

Всичко това звучи чудесно, но може да има и своята цена. New York Times предлага друга гледна точка, която показва, че докато тестерите за алкохол може да са предотвратили много катастрофи, те може и да са предизвикали такива.

Потенциалният проблем се дължи на факта, че хората, които палят автомобилите си с подобни системи, понякога трябва да доказват, че продължават да са трезви докато карат. Допълнителните тестове предотвратяват възможността алкохолната проба да бъде дадена от нечий приятел, а шофьорът да е пил. Така автомобилът може да стартира и да бъде управляван от подпийнал водач.

При допълнителния тест в движение, при определено време след палене (което може да варира в зависимост от законовата регулация), системата издава звуков сигнал, което означава, че шофьорът трябва да вземе накрайника и отново да духне в него. Ако не го направи, системата включва сигнализация с клаксон и светлини, но не пречи на управлението. При спиране автомобилът няма да може да продължи докато шофьорът не подложи на проверка дъха си още веднъж.

Националната администрация за пътна безопасност на САЩ (NHTSA) препоръчва шофьорите да спират на безопасно място при извършване на задължителния тест поради опасност от разсейване. Компаниите-производители твърдят, че алкохолните им анализатори са безопасни и предлага време от няколко минути за извършване на теста безопасно. Според LifeSafer дори не е нужно да се гледа към апарата.

drunk

Точно тук е и проблемът. New York Times са се натъкнали на достатъчен на брой доклади за произшествия и съдебни дела за катастрофи, причинени от хора, извършващи теста в движение.

Разсейването за извършване на теста е проблем, към който са се насочили различни регулаторни органи. Вестникът изтъква, че броят на системите за анализ на дъха са се увеличили от 133 на 350 хиляди в последните 10 години.

Докато правилата за ограничаване на използване на мобилните телефони по време на шофиране се увеличават, броят на тестерите за алкохол вероятно ще стават още повече в следващите години. В момента 34 щата изискват използването на подобно устройство от нарушители, хванати да шофират след употреба на алкохол. Увеличава се и натискът за серийно вграждане на подобни устройства в новите автомобили след 2024 г.

Дотогава вероятно ще бъде намерено и решение, което да не разсейва шофьорите.

Снимки: LifeSafer

0 от 500
  • #1
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Подкрепям всяка иницитива за карането без алкохол, но тук ми се струват нещата доста зле направени и измислени. Едно, че по време на движение е опасно, а и друго, че при соиране всеки може да се подложи на теста, който не е пил и пилият водач да продължи да шофира. Трябва да се направи и система за разпознаване на лицето, което се тества и което шофира. Нещата стават прекалено сложни и започват да бият на обществени поръчки за такива устройства и милиарди в джоба на някой,а полза никаква на пътя