IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Какво се случва с пазара на новите автомобили?

Прогнозите са, че производителите няма да успеят да изпълнят плановете си

Ситуацията с продажбите на нови автомобили ще продължи да се влошава. През януари 2015 г. средната цена на нов автомобил, продаден в САЩ, е била 30 694 долара. До февруари 2022 г. тази цифра нарасна с 44% , като това се дължи на факта, че дилърите нямат наличности, обясняват експерти.


нови коли доставка


Глобалната автомобилна индустрия вече беше засегната от пандемията от covid-19 и последвалия недостиг на полупроводници още преди да започнат събитията в Украйна. Това, според Боб Картър, изпълнителен вицепрезидент по продажбите на Toyota Motor North America, е засегнало веригите за доставки и е повишило цените на такива важни автомобилни суровини като алуминия и никела.

Боб Картър казва, че нивото на продажбите на нови автомобили до края на тази година може да достигне 14.3 милиона бройки. Въпреки това, ако автомобилните производители произведат толкова коли, колкото планират, тогава е реалистично дори да достигнат нивото от 16 милиона бройки. Само че, според експерта, едва ли ще успят. През 2021 г. в Съединените щати са продадени над 15 милиона нови коли, което е с 3.4% повече от резултата от 2020 г.

Комбинираните продажби на марките Toyota и Lexus в САЩ тази година ще възлизат на около 2.35 милиона бройки, казва Картър, и това е най-оптимистичната прогноза. По думите му след възстановяването на веригата за доставки ще са необходими поне 6 месеца за "напълване" на дилърските складове. В момента средното време за доставка на автомобили Toyota в Америка е два месеца. Когато всичко бъде възстановено, тази цифра ще спадне до 30 дни. „Автомобилите се продават още преди да са направени във фабриката“, казва Боб Картър. 


нови коли доставка


Междувременно GM се опитва да се съсредоточи върху производството на електрически модели, вярвайки, че някой ден ще успее да настигне и изпревари Tesla. Само преди няколко дни първият изцяло електрически Cadillac Lyriq слезе от поточната линия в автомобилния завод в Спринг Хил, Тенеси. "Генералите" казаха, че това събитие е важно събитие за тях, защото виждат бъдещето в електрическите автомобили.

GM обяви още през 2020 г., че заводът в Спринг Хил ще бъде модернизиран на цена от 2 милиарда долара. Този завод е най-голямото американско предприятие на GM, открито през 1990 г. с 3 252 служители. Южнокорейският гигант за батерии LG Energy Solutions се включи доброволно да помогне на компанията да прави електрически автомобили.

Друг американски автомобилен производител - Ford Motor, също свързва близкото си бъдеще с електричеството. В момента концернът изгражда Blue Oval City, индустриален кампус на стойност 5.6 милиарда долара, който ще приюти производството на батерии за електрически превозни средства и пикапи от известната F-серия.


нови коли доставка


Германският Volkswagen възнамерява да тръгне по същия път в САЩ – нейни представители наскоро обявиха инвестиция от 800 милиона долара за разширяване на производството на електрически превозни средства в завода в Чатануга. За целта модела Passat беше съкратен и сега залогът е върху добре продаващите се в Европа електрически автомобили Volkswagen ID.

А Nissan, чиято американска централа е във Франклин, наблюдава конкурентите в относително спокойствие. Тя беше първата компания (през 2013 г.), която организира завод в САЩ, където сглобява електрически автомобили Nissan Leaf. През всичките тези години компанията омаловажава промяната в продажбите, тъй като моделът многократно се превръща в най-продаваният в своя сегмент не само в Северна Америка, но и на повечето световни пазари.


0 от 500
  • #1
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Каквото се случва и по другите индустрии - ако навремето икономиката е водила политиката,сега се случва точно обратното. Логично, не е добре за никой, прозиводители и крайни потребители.