Ако ни даваха по левче за всеки път, в който някой употреби израза "убиецът на Tesla", щяхме да сме с поне 219 лева по-богати. Кой ли не е убивал Tesla пред годините - от екзотичните Faraday Future и Neo до Volkswagen ID.3. Но въпреки това компанията на Илон Мъск си е жива и здрава, и все така си остава пример за подражание в електрическия сегмент.
И все пак има един автомобил, който смело посяга ако не към продажбите и влиянието на Tesla, то поне към рекордите на нейния най-екстремен модел. Тази кола се нарича Lucid Air. За съжаление няма как да ви споделим наблюдения от първо лице, защото все още няма нито една бройка в България, или изобщо в Източна Европа (обикновените български сметосъбирачи, директори на държавни болници и зърнопроизводители от Добруджа явно все още предпочитат Bugatti и Bentley). Но поне вече разполагаме с мнението на медия, на която имаме пълно доверие: Car&Driver, списанието, което преди шест десетилетия на практика изобрети тест драйва в днешния му вид.
Преди да видим какво установиха експертите на изданието, само кратко припомняне: Lucid Motors е калифорнийска компания, която представи първия си модел още през 2016, но производството започна едва в самия край на 2021. Неин шеф е бившият главен инженер на Lotus и Tesla Питър Роулинсън, а дизайнер е Дерек Дженкинс, създател на някогашните Audi A2 и A8, и на днешната Mazda MX-5.
10 ключови факта за новия Lucid Air (ГАЛЕРИЯ):
В тестовете на C&D, Lucid Air започва да чупи рекорди от старта. При зареждането от 10% до 90% батерията отчита пиков заряд от 297 киловата. Всъщност зареждането от 10 до 20% отнема едва три минути. А средният показател за целия цикъл на зареждане е 135 кВт - с над 10 кВт над Model S Plaid.
И това напук на настояванията на Lucid, че това не е спортна кола. Тайната е в конструкцията с два електромотора в задната ос, в допълнение към единичния отпред. На теория максималната мощност може да достигне 2000 коня - стига само да се намери батерия, която да осигури такова захранване.