IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Водородът: 4 плюса и 4 фатални засега минуса

Някои смятат тази технология за единственото ни спасение от енергиен глад. Други - за налудничава мечта. В момента тя е по малко и от двете

Водородът е най-разумният път към свободно от парникови емисии общество, и единственият начин нарастващото с рекордни темпове човечество да избегне тежка енергийна криза. Водородът е празно обещание, наивна мечта, която не може да се осъществи заради безброй технологични и икономически пречки. Несъмнено сте попадали и на двете тези в последните години. При това и двете са подкрепени с видимо солидни аргументи. Къде е тогава истината?
 
 
водород, горивна клетка, BMW iX5, FHEV
Задвижването на бъдещото водородно BMW iX5. Баварците се готвят да пуснат на пазара ограничена серия от автомобила с алтернативно задвижване след три години
  

     
Всъщност, както най-често се случва в живота, истината е по средата. Текущото ниво на технологиите и колосалната цена на прехода действително карат "водородното общество" да изглежда като утопия. Но постигането на целите за климатична неутралност е невъзможно без поне частичното му въвеждане. А и техническият прогрес почти винаги преодолява пречките, стига да има достатъчна мотивация. Нека видим кои са основните проблеми и най-големите предимства на водорода като енергийно решение.


Водородът - 4 плюса и 4 минуса (ГАЛЕРИЯ):

0 от 500
  • #45
    0 rate up comment 2 rate down comment
    До по-долния ( преди 2 години )
    Търсиш проблема на неправилното място. Всъщност батериите мегапак на Тесла са точно във вид на контейнери всеки с мощност 3 мегаватчаса и мощност 1,5 мегавата. Голям контейнеровоз вози 20 хиляди такива контейнера. Само един процент да са с батерии, са 600 мегаватчаса и 150 мегавата. Само дето площта на контейнеровоза позволява само 4,8 мегавата мощност от фотоволтаици, които не са достатъчни за движение, та камо ли да има остатък за батериите. Да не говорим за производство на водород.
  • #44
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    "Един електролизьор на кораба" - електролизата не работи със солена вода. Първо трябва да се дестилира, което е силно енергоемък и бавен процес.
  • #43
    5 rate up comment 2 rate down comment
    до 44 ( преди 2 години )
    Какви батерии? Имаш ли представа колко биха стрували батерии с достатъчен капацитет и плътност да задвижват един контейнеровоз? И колко цикъла ще е животът им? И че всъщност вредните емисии от производството им ще са повече, отколкото ако корабите си останат на сегашното гориво...
  • #42
    3 rate up comment 3 rate down comment
    До 40 ( преди 2 години )
    Хайде сега и ти помисли, дали е разумно да се прахосва добитата от фотоволтаиците електрическа енергия за производство на водород, а после отново да я върнат в електрическа енергия при което ще изгубят над половината от добитата енергия или е по разумно да я съхранят в батерии, където загубите ще са под 10%? Така или иначе става въпрос за краткосрочно съхранение на енергия. При корабите най-вероятно водородът ще се съхранява във вид на амоняк, иначе ще се изпари за седем дни.
  • #41
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    То всичко е навсякъде около нас въпроса е извличането му за което се изивквя енергия освен това водорода е летлив и е най-малкатя молекула тоест съхраняването му е почти невъзможною
  • #40
    6 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Водородът е енергията на бъдещето. Трябва само да бъдат изчистени някои неща по добива му и съхранението. Няма как да стане изведнъж. Всяко ново нещо има определени проблеми докато стане масово, но с течение на времето ще стане, защото водорода е най-разпространеното нещо и е навсякъде около нас. Убеден съм, че има елити в света, които не искат безплатна и евтина енергия да бъде достъпна до хората и заради това изкуствено се спират и ограничават новите технологии, но ще дойде време да г ползваме
  • #39
    1 rate up comment 3 rate down comment
    до 37 ( преди 2 години )
    Шефче, помисли малко. Един електролизьор на кораба, малко соларни панели или ветрогенератори, и готово.
  • #38
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    адвокате, като видиш кораб на живо ела ми се обади; мога да ти пусна и цитати, ама няма да ги разбереш
  • #37
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    И какво ще направи ВЕИ хахаха я вижте ефективността на един панел ми че той почти нищо не преобразува а ми на вятърната турбина някаква пикова мощност която никога не може д абъде достигната.
  • #36
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Инженере, какво си ми отговорил? Ще ми обясниш ли къде ще зареждаш на всеки седем дни този кораб? Не прочете ли че дори да го заредиш и да си стои на док без да пали двигателите водородът ще се изпари от резервоара? Как си представяш да напълниш бутилката на колата за 100? и след седем дни те ги няма? Зареждаш още 100 евро, минаваш 20 километра и пак няма за следващата седмица.