IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Водородът: 4 плюса и 4 фатални засега минуса

Някои смятат тази технология за единственото ни спасение от енергиен глад. Други - за налудничава мечта. В момента тя е по малко и от двете

Водородът е най-разумният път към свободно от парникови емисии общество, и единственият начин нарастващото с рекордни темпове човечество да избегне тежка енергийна криза. Водородът е празно обещание, наивна мечта, която не може да се осъществи заради безброй технологични и икономически пречки. Несъмнено сте попадали и на двете тези в последните години. При това и двете са подкрепени с видимо солидни аргументи. Къде е тогава истината?
 
 
водород, горивна клетка, BMW iX5, FHEV
Задвижването на бъдещото водородно BMW iX5. Баварците се готвят да пуснат на пазара ограничена серия от автомобила с алтернативно задвижване след три години
  

     
Всъщност, както най-често се случва в живота, истината е по средата. Текущото ниво на технологиите и колосалната цена на прехода действително карат "водородното общество" да изглежда като утопия. Но постигането на целите за климатична неутралност е невъзможно без поне частичното му въвеждане. А и техническият прогрес почти винаги преодолява пречките, стига да има достатъчна мотивация. Нека видим кои са основните проблеми и най-големите предимства на водорода като енергийно решение.


Водородът - 4 плюса и 4 минуса (ГАЛЕРИЯ):

0 от 500
  • #35
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    адвокате, вече ти отговорих
  • #34
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До долния ( преди 2 години )
    Ще има да чакаш! Това е като да се топлиш с изгаряне на банкноти по 100 евро. Не че е невъзможно технически, ама няма смисъл. Отоплението ще едно от последните приложение на водорода.Преди това трябва да се задоволят много други енергийни нужди. А ти говориш за скоро. Скоро Германия няма да е постигнала дори 80% ВЕИ, а да не говорим да са останали излишни ВЕИ мощности за производство на водород.
  • #33
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Не виждам никаква обида, спам или каквото и да било за да ми триете коментарите, когато се аргументирам против нещо написано в статията.
  • #32
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    За камионите изводите са тотално грешни. Първо 2 тона разлика в теглото не могат да се отразят кой-знае колко на товароносимостта, защото точното достигане на максимално позволено тегло е по-скоро изключение, заради ограниченията от площ, брой палети и обем, а също така и наличие на комбинация от точно подходящи заявки за транспорт. Въпреки това, повечето фирми ще изберат 2 тона по-малко товар, отколкото три-четири пъти скъпо гориво за километър. Затова ще сменят дизела с ток. Нещо грешно?
  • #31
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    иначе водородът е перфектен за всички кораби, особено ако имаме директна система от океана, след това сепарация, филтрация и електролиза, не е нова идея, но японците бачкат яко по въпроса, ако някога стане корабите ще спират само за товарене, разтоварване и провизии; отстрани би изглеждало, че е все тая, но не е
  • #30
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    адвокате, това беше ирония, щото тоя под мен пък бърка КПД с масата на даден обект, не е като да не съм го казвал и преди - ако имате безплатна енергия и трябва да се набута някъде е все тая, но ако имате ограничени ресурси не става, та ако от соларни панели и вятърни перки има толкова много енергия, която така и така ще се изгуби да отива в зелен водород; но е далеч по-умно въглеродният диоксид да става метан
  • #29
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    явно скоро немците ще се топлят на водород, да сте живи и здрави разбирачите да ни забавлявате
  • #28
    7 rate up comment 4 rate down comment
    До 28 ( преди 2 години )
    Нещо процесорчето ти се бъгва. На Мирай горивната клетка тежи 56 кг, а водородният резервоар - 87.5 кг. Батерията на теслата е половин тон без електромоторите. Колко тежат целите коли е друг въпрос.
  • #27
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    не е въпросът в катализаторите, първият е измислен 1552 година
  • #26
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    И тез катализатори са редкоземни метали с висока стойност поради оскъпеното им добиване което освен че е замърсяващо е и енергиино зависимо от фосилни горива.Освен това и транспортирането ги оскъпява още пойче.