IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Водородът: 4 плюса и 4 фатални засега минуса

Някои смятат тази технология за единственото ни спасение от енергиен глад. Други - за налудничава мечта. В момента тя е по малко и от двете

Водородът е най-разумният път към свободно от парникови емисии общество, и единственият начин нарастващото с рекордни темпове човечество да избегне тежка енергийна криза. Водородът е празно обещание, наивна мечта, която не може да се осъществи заради безброй технологични и икономически пречки. Несъмнено сте попадали и на двете тези в последните години. При това и двете са подкрепени с видимо солидни аргументи. Къде е тогава истината?
 
 
водород, горивна клетка, BMW iX5, FHEV
Задвижването на бъдещото водородно BMW iX5. Баварците се готвят да пуснат на пазара ограничена серия от автомобила с алтернативно задвижване след три години
  

     
Всъщност, както най-често се случва в живота, истината е по средата. Текущото ниво на технологиите и колосалната цена на прехода действително карат "водородното общество" да изглежда като утопия. Но постигането на целите за климатична неутралност е невъзможно без поне частичното му въвеждане. А и техническият прогрес почти винаги преодолява пречките, стига да има достатъчна мотивация. Нека видим кои са основните проблеми и най-големите предимства на водорода като енергийно решение.


Водородът - 4 плюса и 4 минуса (ГАЛЕРИЯ):

0 от 500
  • #25
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Напълно неефективен икономически е водорода при транспортиране големи загуби което предполага разполагане на производството до самите станции за зареждане което пък ограничава възможностите за зареждане.
  • #24
    7 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Да заредиш скъп водород и след една седмица да се изпари от резервоара, пълно безумие!
  • #23
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    " Освен това има много малка вероятност водородът да експлодира на открито поради склонността му да се покачва бързо. Това е обратното на това, което откриваме за по-тежки газове като пропан или бензинови изпарения, които витаят близо до земята, създавайки по-голяма опасност от експлозия." Никога, ама никога не си играйте с бензинови пари!!!!!!!!!!
  • #22
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    "Експлозия не може да възникне в резервоар или друго затворено място, което съдържа само водород. Окислител като кислорода трябва да присъства в концентрация най-малко 10% чист кислород или 41% въздух. Водородът може да бъде експлозивен при концентрации от 18,3% до 59%. Въпреки че този диапазон е широк, важно е да запомните, че бензинът може да представлява по-голяма опасност от водорода, тъй като потенциалът за експлозия възниква при бензин при много по-ниски концентрации: 1,1% до 3,3%. "
  • #21
    2 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    "Дирижабълът Хинденбург (на немски: Hindenburg) е построен през 1936 г. в Германия и е най-големият пътнически летателен апарат от този вид. От влажността на въздуха и от движението на дирижабъла, той се наелектризирал и когато въжетата са спуснати и са хванати от хората, намиращи се долу, от контакта на въжето със земята протича електрически разряд към металната рамка. Вследствие на това избухва водородът, изтичащ от 4 сектор.
  • #20
    5 rate up comment 3 rate down comment
    PLAID ( преди 2 години )
    За леки коли до момента няма резон по ред причини и може би никога няма да има. Излишно сложно е към ел. задвижването и батериите да се добавят бутилки за водород и горивни клетки, които към момента имат ресурс ~160 хил. км. По-лесно е да се зарежда директно с тока, който би отишъл за производство на водород. VW е акционер в най-напредналата компания в производството на твърдотелни батерии QuantumScape, които ще направят безсмислени всякакви водородни напъни, поне за лекия транспорт.
  • #19
    2 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    "Ефективността на термохимичното производство на водород от биомаса е между 69% и 78%, в зависимост от процеса. Ефективността на водната електролиза е от 70 до 90%." Това е цитат от немското уики! Немците печелят състезанието по надлъгването! Да им е честито!
  • #18
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Ако от MiT са го сметнали правилно, как така при двойно преобразуване КПД-то на водорода пада до 18% ? Това дори по техните думи значи, че при първото преобразуването КПД-то е било 59% ???? Странно, нали? А другата малка подробност, че много методи като високотемпературната електролиза, все още са в лаборатория. А най-високата им стойност по проста сметка означава КПД от 73%. Което също е лека реклама. Малко става като газовите котлета, който нарушават законите на термодинамиката.
  • #17
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Търговските REM електролизатори постигат най-добра производителност ( около 70% енергийна ефективност при плътност на тока от 1,7 A/cm2, Giner Inc.); Renewable electricity storage using electrolysisZhifei Yan, Jeremy L. Hitt, John A. Turner, and Thomas E. Mallouk; първа публикация 09.06. 2019 година. Откъде са получава разликата междъ 53 до 65 та до 70 или 80%? Ами, просто. Долните стойности са в истинския живот, големите стойности са в лаборатория.
  • #16
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Търговските REM електролизатори постигат най-добра производителност (