IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Шофьори са заплашени с глоба, ако карат по инерция

Причината е, че при такова движение контролът върху автомобила намалява

Шофьорите във Великобритания бяха предупредени, че рискуват глоба от 1000 лири за едно често срещано действие – движение по инерция, съобщава изданието DorsetEcho. Решението на властите е след консултация с експерти, че движението на неутрална предавка е напълно безсмислено. В случая не се пести гориво и може да се стигне дори до повреда на автомобила. А рискът от получаване на глоба се дължи на факта, че в случая водачите рискуват, тъй като не контролират колата си.


неутрална предавка


„Не е незаконно да пуснете автомобила си по инерция, но ако се стигне до инцидент, при който нямате контрол върху превозното средство, извършвате нарушение. В правилника за движение по пътищата е записано, че движението на автомобил на неутрална предавка или с натиснат съединител намалява контрола на водача върху превозното средство“, обясняват експерти.

Те са категорични, че общоприетото твърдение, според което движението по инерция пести гориво, не е вярно. Когато автомобилът бъде изключен от скорост, блокът за управление на двигателя намалява подаването на гориво. Самият двигател и колелата са изключени от системата, а това не позволява на горивото да попада в горивните инжектори. Съответно, автомобилът няма необходимата мощност и това увеличава риска от попадане в опасна ситуация.

Проучване във Великобритания показва, че 45% от запитани шофьори прибягват до движение по инерция. Те смятат, че при работа на празен ход или в бавно движещ се трафик двигателят на автомобила им пести гориво. Повечето от тях обаче не отчитат факта, че при изключване от скорост разчитат единствено на механичната спирачка за намаляване на скоростта и това води до нейното по-бързо износване. Част от водачите признават и че държат съединителя натиснат, което също е предпоставка за бъдещи повреди.


0 от 500
  • #20
    65 rate up comment 3 rate down comment
    Митьо ( преди 6 месеца )
    И със двеста да спускаш, щом не си загасил двигателя, всички помпи си работят нормално и достатъчно! Ако нямаш техническо образование хич недей да гадаеш, предполагаш и философстваш! Извън твоята компетентност е!
  • #19
    65 rate up comment 10 rate down comment
    Рудолф Дизел ( преди 6 месеца )
    Глупости на търкалета ! Това което казват има единствено някакъв смисъл при автомобили с автоматична скоростна кутия. При тези с механична няма никакъв проблем да се движиш по инерция, даже за двигателя е по-добре. Естествено това не важи, когато пътната настилка е хлъзгава. Всичко друго са празни приказки.
  • #18
    18 rate up comment 32 rate down comment
    До Popa ot Razgrad ( преди 6 месеца )
    Много лесно, дедо попе - спира те полицай, ти отбиваш, полицая идва до колата, поглежда и какво да види - или си изключил от скорост, или стоиш с натиснат съединител, следователно си карал по инерция. И готово - друс 1000 паунда глоба! Па после се оплачи ако искаш на колегата ти от Армения ;)
  • #17
    46 rate up comment 5 rate down comment
    до 14 ( преди 6 месеца )
    След като си на неутрална предавка, съответно и оборотите падат. Следователно нужният дебит за циркулация на течностите спада. Ако се движиш със 100, както казваш и на върха има задръстване, и трябва да спреш, тогава какво ? На място докато чакаш държиш двигателя във високи обороти ли ? Хора, мислете малко. Тук не опира до технически познания, а до елементарна мисловна дейност !
  • #16
    39 rate up comment 2 rate down comment
    Додо ( преди 6 месеца )
    Да добавя, че някои нови DSG-та на фау ве групата могат да освобождават от скорост автоматично, за да пестят гориво. Умните англичани и тях ли ще глобяват?
  • #15
    54 rate up comment 0 rate down comment
    ДоДо ( преди 6 месеца )
    До До 12: отговор: - да, всички помпи по автомобила осигуряват нужния дебит при работа на празен ход. Дали ще се спускаш няколко минути по инерция или ще висиш в задръстване - все тая. Минал съм хиляди километри по инерция без каквито и да било последствия. Пести се малко гориво, ако го правиш когато и както трябва.
  • #14
    3 rate up comment 41 rate down comment
    До 12 ( преди 6 месеца )
    Я помисли малко.Движиш се със сто (100) 10 мин. Всичко що е течно е загряло на работна температура или по-висока ако е по изкачване. Преминаваш "върха" и започва спускане и изключваш от скорост. Въпросът е всичките видове помпи по автомобила - маслени,водни и т.н. могат ли на празен ход да осигурят нужният дебит за циркулиране на течностите ?
  • #13
    48 rate up comment 0 rate down comment
    Иван ( преди 6 месеца )
    Значи казвате, че движението по инерция не пести гориво и в следващото изречение обяснявате как точно движението по инерция пести гориво. Вие сте гении.
  • #12
    25 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Явно е искано да се каже за напълно изключване на двигателя,както се правеше на доста старите коли,а не само пускане по инерция по нанадолнище с изключена на неутрална скоростна кутия,а двигателя си работи но без натоварване.Така се постига по-дълъг живот на скоростна кутия и двигател,защото работят в режим на ненатоварване.При автоматиците просто отнемането от пeдала на газта седвижат все едно по инерция.
  • #11
    49 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Боже, Боже, колко мъка има по света, Боже...четейки статията.