IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо "класът на Golf" трябва да се казва другояче в България?

Японски модел бие бестселъра на VW с над пет пъти повече продажби у нас

Cлед като ви запознахме с най-продаваните марки на българския пазар за 2021 година, идва време да погледнем и детайлите: какво се случва в отделните класове. И логично ще стартираме от С-сегмента, често наричан "Golf клас", по името на популярния модел на Volkswagen. През почти всяка от последните 40 години Golf е не само най-продаваният модел в този сегмент, но и най-продаваният автомобил изобщо в Европа. Само че на българския пазар "класът на Golf" би трябвало да се нарича другояче. Тук германският хечбек не попада дори в Топ 5 по продажби, а лидерът в сегмента го бие над пет пъти като брой нови регистрации (ще видите кой е той в галерията).
 
  
Volkswagen Golf 8, производство, Волфсбург
Заради недостига на микрочипове заводът на VW във Волфсбург - основната производствена база на Golf - отчете най-ниско ниво на продукцията от три десетилетия насам
 
     
Можем само да спекулираме какви са причините, разбира се. При всички случаи не става дума за проблем с репутацията, защото при употребяваните коли Golf е уверен и недостижим за момента лидер в България. При новите вероятно проблем е относително високата му за сегмента цена, както и вътрешната конкуренция от растящата кросоувър гама на VW.

Преди да видим класирането, едно важно пояснение: в Европа на практика няма стандартизирана категоризация на автомобилите по сегменти. Клас "С" е до голяма степен условно понятие, което обхваща най-вече компактните хечбек модели с дължина между 4.20 и 4.60 метра. ЕuroNCAP ги води "малки семейни коли". Но при масовото уголемяване на автомобилите в последното десетилетие дължината вече не е такъв ясен фактор, какъвто беше. Освен това все повече модели в компактния клас имат повдигнати или удължени версии, за които е трудно да се намери място в старите категории. В крайна сметка при подредбата сме имали предвид както дължината и ширината, така и ползваната от автомобила платформа, и това къде го позиционира самият производител.


15-те най-продавани компактни модела в България (ГАЛЕРИЯ):


* по данни на МВР за новите регистрации през 2021
 

 

 

 

0 от 500
  • #5
    13 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Въпрос на предпочитания. Аз имам личен Голф 6 дизел, и служебен Hyundai i30, също дизел. Корекката ме кефи повече. Честно!
  • #4
    16 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Аз самият карам Хонда, но истината е, че първият модел попадащ в клас компактен, познат като С-сегмент в Европа е от 1950 година, американският модел Наш Рамблър, а преди него има два прототипа, единият е Шевролет Кадет, а другият е Форд Лайт Кар, който в псоледствие се произвежда във Франция под името Форд Ведет. Така че, не Сивик не е родоначалник на този клас!
  • #3
    13 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Голфа който расте с 5 санта всяко поколение, след 50 години ще премине в клас D.
  • #2
    9 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    глупости на търкалета :D
  • #1
    23 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    То и без това , тоя сегмент се нарича така само в Германия и тук. Първата кола създадена в този клас е Хонда Сивик!