IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Защо "класът на Golf" трябва да се казва другояче в България?

Японски модел бие бестселъра на VW с над пет пъти повече продажби у нас

Cлед като ви запознахме с най-продаваните марки на българския пазар за 2021 година, идва време да погледнем и детайлите: какво се случва в отделните класове. И логично ще стартираме от С-сегмента, често наричан "Golf клас", по името на популярния модел на Volkswagen. През почти всяка от последните 40 години Golf е не само най-продаваният модел в този сегмент, но и най-продаваният автомобил изобщо в Европа. Само че на българския пазар "класът на Golf" би трябвало да се нарича другояче. Тук германският хечбек не попада дори в Топ 5 по продажби, а лидерът в сегмента го бие над пет пъти като брой нови регистрации (ще видите кой е той в галерията).
 
  
Volkswagen Golf 8, производство, Волфсбург
Заради недостига на микрочипове заводът на VW във Волфсбург - основната производствена база на Golf - отчете най-ниско ниво на продукцията от три десетилетия насам
 
     
Можем само да спекулираме какви са причините, разбира се. При всички случаи не става дума за проблем с репутацията, защото при употребяваните коли Golf е уверен и недостижим за момента лидер в България. При новите вероятно проблем е относително високата му за сегмента цена, както и вътрешната конкуренция от растящата кросоувър гама на VW.

Преди да видим класирането, едно важно пояснение: в Европа на практика няма стандартизирана категоризация на автомобилите по сегменти. Клас "С" е до голяма степен условно понятие, което обхваща най-вече компактните хечбек модели с дължина между 4.20 и 4.60 метра. ЕuroNCAP ги води "малки семейни коли". Но при масовото уголемяване на автомобилите в последното десетилетие дължината вече не е такъв ясен фактор, какъвто беше. Освен това все повече модели в компактния клас имат повдигнати или удължени версии, за които е трудно да се намери място в старите категории. В крайна сметка при подредбата сме имали предвид както дължината и ширината, така и ползваната от автомобила платформа, и това къде го позиционира самият производител.


15-те най-продавани компактни модела в България (ГАЛЕРИЯ):


* по данни на МВР за новите регистрации през 2021
 

 

 

 

0 от 500
  • #34
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Много сте зле.Единствената причина да се купи нещо друго освен голф е цената.Просто хорото купуват най-евтиното.
  • #33
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Абе ( преди 1 седмица )
    Истината е, че който няма пари за Голф се задоволява с Корола.
  • #32
    7 rate up comment 5 rate down comment
    Баче Кико ( преди 1 седмица )
    Те хората са написали защо Тойота продава повече - просто Королата е с 6-7 хиляди лева по-евтина от Голфа. Нормално, Королата се прави в Адапазаръ Турция, а Голфа във Волфсбург Германия. Конкретно Фолксваген и Шкода се обезценяват по-малко на вторичния пазар по малко в проценти дори от Мерцедес , така че какви скъпи Тойоти втора ръка ти се привиждат не знам, японските автомобили са двойно по-скъпи за подръжка като части, инспекция на автомобил във Фолксваген ти е 33 лева, в Нисан е 100 лева.
  • #31
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Niko ( преди 1 седмица )
    Абсолютно подкрепям! Трябва да се казва "КУАС Винкеу"
  • #30
    11 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Продължение на ком.30. Забравих да спомена, че Корола също се продава като Сцион и Лексус. Така, че и техните бройки да се включат. Сметката става такава, че продажбите на Корола са близо 2 пъти по-големи от тези на Голф и дериватите му. Просто Голф няма никакъв шанс да се доближи до бройкатта на Корола. Ама абсолютно никакъв, дори и да спрат производството и за 10. Като гледам обаче как продажбите на Голф се сриват с тАпото оправдание за чиповете, а на Корола растат разликата се увеличава.
  • #29
    5 rate up comment 5 rate down comment
    до превъзбудения кой ( преди 2 седмици )
    Баце, някак печално е либидото на човека да се основава на койота. Все би могъл да намериш нещо по-въздбуждащо да ти дава тръпка. Някой мъжага от кеча примерно :D
  • #28
    13 rate up comment 5 rate down comment
    до 28 ( преди 2 седмици )
    хахаха. от хибрида на тойота по-добро няма, ако никога не си карал нищо друго. Това не е автоматик, а е-CVT, кoшмар за всеки, кoйтo мoже да кара. Безшумен е най-смешoтo oпределение за кoлата с най-слаба шумоизолация в класа си. "Всички екстри" явно визира "новата" мултимедия, която най-после замени старото екранче от електр. часовник, но и тя е 10 г. назад спрямо другите. Причината Корола да върви в БГ е същата, заради която върви и Дачия - просто е евтина. И с основание
  • #27
    12 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    25 дори с всичките деривати на Гоуф пак не може да достигне бройките на Корола. Все пак благодаря за признанието, че Ауди са си Голф, както винаги хората, които разбираме от коли сме твърдели. Да те светна, че Корола се продава от 1966 г. Хайде погледни колко по-късно излиза недоразумението Голф. Само Корола има над 40 млн.продажби.Разновидности на Корола са Аурис, Матрикс, Приус, а сега и Сузуки, Дайхацу, Мазда и Субару имат модели на същата база само емблемите други.Така,че никакъв шанс за ФВ.
  • #26
    2 rate up comment 0 rate down comment
    bg ( преди 2 седмици )
    до 27. За чисто нови коли от магазина става въпрос.Тогава имаше и Пасат за 50000 с добра отстъпка
  • #25
    10 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Радвам се, че най-после българите разбраха кое е качествено, икономично и добро. Започват да увират дебелите кратуни на много хора, че от хибрида на Тойота по-добро на този етап няма и че кадящите нафтови печки не са никаква опция спрямо хибрида, който не само се изплаща във времето, но и е безшумен, не цапа, автоматик, много повече екстри и е по-евтин. Към всичко това, като сложим и 10 г.пълна гаранция на автомобила на Тойота, то трябва да си много зле с главата, че да предпочетеш друго.