Cлед като ви запознахме с най-продаваните марки на българския пазар за 2021 година, идва време да погледнем и детайлите: какво се случва в отделните класове. И логично ще стартираме от С-сегмента, често наричан "Golf клас", по името на популярния модел на Volkswagen. През почти всяка от последните 40 години Golf е не само най-продаваният модел в този сегмент, но и най-продаваният автомобил изобщо в Европа. Само че на българския пазар "класът на Golf" би трябвало да се нарича другояче. Тук германският хечбек не попада дори в Топ 5 по продажби, а лидерът в сегмента го бие над пет пъти като брой нови регистрации (ще видите кой е той в галерията).
Заради недостига на микрочипове заводът на VW във Волфсбург - основната производствена база на Golf - отчете най-ниско ниво на продукцията от три десетилетия насам
Можем само да спекулираме какви са причините, разбира се. При всички случаи не става дума за проблем с репутацията, защото при употребяваните коли Golf е уверен и недостижим за момента лидер в България. При новите вероятно проблем е относително високата му за сегмента цена, както и вътрешната конкуренция от растящата кросоувър гама на VW.
Преди да видим класирането, едно важно пояснение: в Европа на практика няма стандартизирана категоризация на автомобилите по сегменти. Клас "С" е до голяма степен условно понятие, което обхваща най-вече компактните хечбек модели с дължина между 4.20 и 4.60 метра. ЕuroNCAP ги води "малки семейни коли". Но при масовото уголемяване на автомобилите в последното десетилетие дължината вече не е такъв ясен фактор, какъвто беше. Освен това все повече модели в компактния клас имат повдигнати или удължени версии, за които е трудно да се намери място в старите категории. В крайна сметка при подредбата сме имали предвид както дължината и ширината, така и ползваната от автомобила платформа, и това къде го позиционира самият производител.
15-те най-продавани компактни модела в България (ГАЛЕРИЯ):
* по данни на МВР за новите регистрации през 2021