IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Най-продаваните коли в Европа през 2021

Tesla Model 3 е на единия полюс като пазарно развитие, на другия е Ford Focus

Производствената криза заради недостига на чипове здравата е разместила подреждането на най-продаваните модели в Европа през ноември, показват обобщените данни на JATO Dynamics. Има дори възможност тя да доведе до сензационен обрат на върха в Европа, след като постъпят и данните за декември, макар че разликата между първия и преследвачите му не е чак толкова малка.
 
  
Tesla, Ford, европейски пазар
Tesla Model 3 е масовият автомобил с най-голям пазарен ръст спрямо 2020 година. Ford Focus е моделът с най-голям спад
    
     
Онова, което знаем със сигурност, е, че Tesla Model 3 e най-печелившият от текущата ситуация модел сред тези с по-масово пазарно присъствие. Американският електромобил е на 22-о място на континента към ноември и почти сигурно ще влезе в Топ 20 в декември, като знаем обичайното засилване на доставките в края на всяко тримесечие. Спрямо миналата година резултатите на Model 3 са с цели 85% по-високи. Втори по този показател е Hyundai Tucson (+69%). С ръст над 20-те процента могат да се похвалят още осем модела в Топ 50: Peugeot 2008, Volkswagen T-Roc, Fiat 500, Ford Kuga, Toyota RAV4, Kia Sportage, Kia Ceed и BMW X3.

На другия полюс, със спад над 20-те процента, са VW Golf, Renault Clio, Mercedes A-Class, Nissan Qashqai, VW Passat и Mercedes GLC. Първенци по този безрадостен показател са два модела на Ford - Focus и Fiesta, които отчитат съответно 45 и 43 на сто спад спрямо 2020.
 
  
Най-продаваните модели в Европа до ноември 2021 (ГАЛЕРИЯ):

0 от 500
  • #16
    7 rate up comment 5 rate down comment
    BENZIN ( преди 2 седмици )
    Зомбитата на нарко зависимия сте се объркали много. От тук нататък, Тресла ще продава все по-малко нескопосани разпадляци, защото пазара се напълни с електрички. Проверете колко пазарен дял на електромобили са загубили в сравнение с миналата година и ще се напушите едно хубаво. 38% пазарен дял надолу, това не знам дали ви говори нещо. А относно прословутия завод в Берлин, когато отвори, тогава ще видим, че то трябваше и пикапа и роудстъра да изкарат преди няколко години, ама ще има да ги чакате.
  • #15
    6 rate up comment 7 rate down comment
    До долния ( преди 2 седмици )
    И тези сме ги слушали, но Тесла Модел 3 вече се продава повече в Европа, отколкото който и да е модел на Мерцедес или БМВ, при това на по-високи цени. Защо според тебе хората избират да дават повече пари за Тесла за да са еднакви? А ако Тесла не успява да продаде 500 хил. Модел У, ще допълни капацитета с Модел 3, който ще започне да се продава повече от сега, заради по-ниската цена.
  • #14
    8 rate up comment 10 rate down comment
    До 13 ( преди 3 седмици )
    Тесла не може да продаде 500 к Модел Y за година в Европа даже ако всички други спрат да произвеждат коли за година! Хората не са като мъскзомбитата да искат всички да са еднакви! Хората искат разнообразие, искат да имат различна кола от на съседа, от на колегата, от таксиджията! Затова в класацията има 30 модела с над 100 000 продажби, а надолу има още 30 с продажби на 50 000бр.Спрете да се пънете да хвалите нещо което никога няма да имате, с всеки ден ставате по-смешни!!!
  • #13
    8 rate up comment 4 rate down comment
    До 2 ( преди 3 седмици )
    Е така де гледаш го, разказваш го, но не можеш да го разбереш. Миналата година Tesla са продали 60 000 автомобила, тази година 85% повече са продали 114000 автомобила, а за догодина ако запазят същия процент ръст, ще продадат 210 хиляди автомобила. А това което не си разбрал е, че Тесла в началото на годината отваря фабриката в Берлин където ще произвежда Тесла модел У и само за Европа, а планираният капацитет е 500 хиляди автомобила годишно.
  • #12
    7 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Интересно че Корола стана втората по продажби в Голф класа. Фокус, Астра, Меган, 308 ги няма даже в 50ката. Дачията я нямаше никаква на пазара в Европа преди 20год, а и след това никой не искаше да има такава. Хюнадай намериха дизайнъри, Пежо маркетилози. Фиат добре че има минало, но и Алфата има но не и върши работа. Теслата за сега си я купуват богати шоуофери за да привлекът внимание, а Шкодата прагматици.Интересни времена
  • #11
    11 rate up comment 11 rate down comment
    BENZIN ( преди 3 седмици )
    Plaid, като си тръгнал да изреждаш качествата на Тресла, промития ти мозък е пропуснал да изкомандва пръстите ти да напишат за ръждата която избива на всякъде, за атентата на Тесла в Париж с 20 тежко ранени и един загинал, за безброй запалилите се кошници по домовете на хората и на зарядните станции, за това, че Треслите са последни във всяка класация за надеждност, за това че техните батерии са с най-силна загуба на енергия в студено време от всички миксери. Спирам, че ще трябва да пиша до утре
  • #10
    12 rate up comment 10 rate down comment
    PLAID ( преди 3 седмици )
    4x4, два багажника, два мотора, 100% панорамен таван, батерии тип 21700 с най-доброто термоуправление в света, 260 км/ч, термо-помпа Octovalve без аналог до момента (Space X материали и отливка), 440 км със 120, пълни с 11 кВт на AC и с 250 кВт на DC, Supercharger-и на всеки 200 км, 100 за 3 сек, изпреварваш с мисъл. Тройката (Модел У) е ТОП-къртача. А голф не е кола, а игра със стикове. Някъде от Викторианската епоха. Или по-назад.
  • #9
    11 rate up comment 6 rate down comment
    До 5 ( преди 3 седмици )
    Европа не е обедняла, Европа пазарува разумно! В момента да си купуваш среден и висок клас автомобил е безумие заради глупостите с еко нормите на ЕС! От друга страна да изсипеш 50-60к Евра за електричка която едва минава 400км и на целия континент зарядните още са кът, е още по-голямо безумие! Който има читава кола си кара с нея, който му се налага да купува нова търси разумния вариант за нещо от което няма да го боли гъ .. сърцето като се наложи да го разкара след 3 години
  • #8
    5 rate up comment 11 rate down comment
    Муахаха ( преди 3 седмици )
    до 7 и 6 - запомнете си мисълта зомбита! Догодина ще има много електрички в класацията, голяма част от тях в топ 10, но Тесла няма да е сред тях! И никой не се радва на Голфа, усмиваме консумолската пропаганда на Теслаците - най-продаван, най-продаван - 22 място :D А най-смешното е, че точно Тесла консумолците никога, ама никога няма да си купите Тесла!!!
  • #7
    11 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Бай *** се радва, че голфа оцеля още една годинка. Догодина повечето марки в топ 10 ще са електрически и Тесла ще държи първата позиция с огромна разлика пред втория. И 2-3 да отнеме няма значение. Дните на ДВГ са преброени.