IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо "класът на Golf" трябва да се казва другояче в България?

Японски модел бие бестселъра на VW с над пет пъти повече продажби у нас

Cлед като ви запознахме с най-продаваните марки на българския пазар за 2021 година, идва време да погледнем и детайлите: какво се случва в отделните класове. И логично ще стартираме от С-сегмента, често наричан "Golf клас", по името на популярния модел на Volkswagen. През почти всяка от последните 40 години Golf е не само най-продаваният модел в този сегмент, но и най-продаваният автомобил изобщо в Европа. Само че на българския пазар "класът на Golf" би трябвало да се нарича другояче. Тук германският хечбек не попада дори в Топ 5 по продажби, а лидерът в сегмента го бие над пет пъти като брой нови регистрации (ще видите кой е той в галерията).
 
  
Volkswagen Golf 8, производство, Волфсбург
Заради недостига на микрочипове заводът на VW във Волфсбург - основната производствена база на Golf - отчете най-ниско ниво на продукцията от три десетилетия насам
 
     
Можем само да спекулираме какви са причините, разбира се. При всички случаи не става дума за проблем с репутацията, защото при употребяваните коли Golf е уверен и недостижим за момента лидер в България. При новите вероятно проблем е относително високата му за сегмента цена, както и вътрешната конкуренция от растящата кросоувър гама на VW.

Преди да видим класирането, едно важно пояснение: в Европа на практика няма стандартизирана категоризация на автомобилите по сегменти. Клас "С" е до голяма степен условно понятие, което обхваща най-вече компактните хечбек модели с дължина между 4.20 и 4.60 метра. ЕuroNCAP ги води "малки семейни коли". Но при масовото уголемяване на автомобилите в последното десетилетие дължината вече не е такъв ясен фактор, какъвто беше. Освен това все повече модели в компактния клас имат повдигнати или удължени версии, за които е трудно да се намери място в старите категории. В крайна сметка при подредбата сме имали предвид както дължината и ширината, така и ползваната от автомобила платформа, и това къде го позиционира самият производител.


15-те най-продавани компактни модела в България (ГАЛЕРИЯ):


* по данни на МВР за новите регистрации през 2021
 

 

 

 

0 от 500
  • #15
    8 rate up comment 13 rate down comment
    Естет ( преди 2 години )
    Показателно е, че дори Мерцедес, БМВ и Ауди сравняват А класата, 1-цата и А3-ката с Голф. Да сте виждали тестове с Корола или Астра?! Голфът не е най-великия автомобил на света, но за парите си е най-доброто предложение в своя сегмент, сега ако човек няма пари за Голф, може да избере и турска Корола, поне на дизайн Тойотите са доста добри в последно време. Защо няма криза с чиповете при тях обаче - вижте мултимедията на CH-R и камерата и, Мерцедес имаха по-добра резолюция преди 20 години.
  • #14
    9 rate up comment 18 rate down comment
    Естет ( преди 2 години )
    Нормално е да е Голфов клас, защото този автомобил е доказал през годините здравината и издръжливостта си! Щом по допотопните пътища на България се движат десетки хиляди Голфове от всички поколения, по-голям показател от това едва ли има! Новият Голф е почти 10 хиляди по-скъп от предходния, нормално някои хора да се ориентират към Т-рок, Скала, Октавия или Леон, които са на същата платформа. Тойота сменят имената на моделите си през 10 години, дали ще е Аурис или Корола, доста назад са от VW.
  • #13
    4 rate up comment 1 rate down comment
    До 11 ( преди 2 години )
    А коя Дачия е в С-сегмента, чиче?
  • #12
    12 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Абсурдно е да слагате тясната Шкода Скала тук. Не се връзвайте на измамите на ВАГ, които удължават едни тесни автомобили и ги представят за по-горни класове. Така твърдят, че били евтини. Октавия си е в в този клас, Скала е в по-долния.
  • #11
    9 rate up comment 3 rate down comment
    Иванов ( преди 2 години )
    А къде е Дачия????
  • #10
    15 rate up comment 8 rate down comment
    Факт ( преди 2 години )
    ВАГ са фирма от миналото
  • #9
    16 rate up comment 8 rate down comment
    Боб ( преди 2 години )
    То всеки бие вече проблемните автомобили на ваг сектата.Цени до небето,здравина никаква. Визия вътре скука,вън също.Само болните до фан***тизъм с ниско iQ поклонници още му се кланят заблудени.
  • #8
    12 rate up comment 5 rate down comment
    Да уточним ( преди 2 години )
    Кой го нарича Голфов клас?
  • #7
    7 rate up comment 8 rate down comment
    Ами ( преди 2 години )
    На нашенците гроздето им е кисело!
  • #6
    9 rate up comment 24 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Той класа не се нарича Голфов аради продажби в България или световен мащаб. Просто до сега всяка година в тестовете с конглокентите му в класа винаги е бил най-добрия. И тъй като от 30 години е лидер в този клас го наричат Голфов клас. А до 5, карал съм Хюндай и30, честно казано не знам кое ти е харесало в него? Определено не си карал много автомобили.