IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Колко реално издържа електромобил в задръстване при голям студ?

Експеримент разби още един от митове за колите на ток (ВИДЕО)

Много хора си мислят, че електромобилът може да се окаже истински капан, ако остане в трафик за по-дълго време. Притеснението им е, че батерията може да се изтощи, особено през зимните месеци, когато е включено отоплението на колата.


трафик


През декември на магистрала I-95 във Вирджиния се образува огромно задръстване по време на снежна буря, което накара мнозина недоброжелатели на електромобилите да твърдят колко лошо е да си заседнал в студа с кола на ток. Експеримент на Dirty Tesla обори тези твърдения.

Факт е, че превозните средства с двигател с вътрешно горене, които останат без гориво в подобна ситуация, лесно могат да бъдат заредени и да продължат пътя си. Електромобилът обаче не може, а след като батерията му се изтощи, той няма как да бъде помръднат. И трябва да бъде качен на платформа, за да бъде преместен.


електромобили


В същото време електрическата кола не се нуждае от почти нищо на празен ход и ще изразходва енергия само за отопление на купето. Това накара екипът на Dirty Tesla да провери колко точно енергия е необходима, за да се поддържа отоплението на купето, докато колата стои на място.

Експериментът беше направен с електромобили на Tesla, но трябва да се отбележи, че в случая са използвани както кола с термопомпа (Model Y), така и такава, която загрява кабината с класически нагревател (Model X). И двете са заредени на 90% и са оставени на студа. Метеорологичните условия за експеримента на Dirty Tesla са дори по-сурови от тези във Вирджиния. Температурата на въздуха е -9,5 градуса по Целзий в началото на експеримента и пада до -11 градуса два часа по-късно. За сравнение, по време задръстването във Вирджиния минималната температура е била -5 градуса.


електромобили


В колите температурата е настроена на 21 градуса по Целзий, като след 12 часа престой батерията на Model Y спада от 91% на 58%, изразходвайки 26,5 кВн/ч. Това означава, че пълната батерия ще издържи около 36 часа. Батерията на Model X спадна от 90% на 47% и използва 43 кВт/ч, като би трябвало да изкара 28 часа (термопомпата явно помага).

През следващите 6 часа екипът на Dirty Tesla намали настройката за вътрешна температура до 16 градуса, като това доведе до спад на батерията в Model Y от 58% на 48% с използвани 8 кВт/ч. Това ще увеличи издръжливостта на автомобила до 60 часа.


електромобили


За сравнение, изчисленията на организаторите на експеримента показват, че автомобил с двигател с вътрешно горене ще изкара 52 часа в същите условия. А това означава, че електромобилът е напълно сравним с кола с конвенционален двигател, като дори в някои случаи го превъзхожда, тъй като при него температурата може да се намалява и така той да издържи повече.

ри автомобилите с двигател с вътрешно горене това не е от особено значение, тъй като топлината е страничен продукт от работата на двигателя на автомобила.


Снимки и видео: Carscoops

0 от 500
  • #14
    11 rate up comment 11 rate down comment
    Класика. ( преди 2 години )
    Мафията измислила ковид,налага и замърсяващите озона мръсни и цапащи ел.коли или скрап натъпкан с опасен литий и никому ненужна електроника! Трябва спешно да се спрат и хората които ги измислиха да отидат в затвора,тоест същите хора измислили и ковид ....- там на топло при бай Ставри за безброй буферни дози!!!!
  • #13
    8 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    В зависимост от модела, термопомпите от тази серия могат да работят до -20С външна температура. HP Inverter Evolution се отличава със своята висока ефективност, с COP до 4.3. На всеки 1 kWh консумирана електроенергия получавате 4.3 kWh топлинна енергия напълно безплатно. Това е само за 20 секунди търсене. Смотани разбирачи!
  • #12
    6 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    В зависимост от модела, термопомпите от тази серия могат да работят до -20
  • #11
    4 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    май пак трябва да ви се обяснява какво значи КПД; да де ама на мен ми писна; на термопомпите ли викате "печки" ????
  • #10
    11 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Открили, че печката изразходва 2kW на час, сериозно ли ? Толкова усилия, а то си го пише на етикета на всеки отоплителен електроуред. Обикновено е 1500 - 2000W.
  • #9
    17 rate up comment 8 rate down comment
    Муахаха ( преди 2 години )
    Само дето в задръстване работят фарове, колата се мести с понякой метър през минута и сметката само с подържането на температурата в купето излиза доста крива!!! Като ще сравнявам, да сравняваме коректно все пак!!! Моята кола например е с термо помпа Webasto и хич не ми трябва двигателя да работи постоянно за да поддържа температурата в купето!И разхода и е 0,3л на час, при 70л резервоар! Така сметнато излиза "малко" повече от 52 часа, май а?
  • #8
    10 rate up comment 13 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 2 години )
    апропо, кой държи 21 градуса зимата? 23 до 25 е при мен, при -11 със сигурност го надуя, ще си пусна и музика, ще зареждаме и устройства...
  • #7
    22 rate up comment 5 rate down comment
    рфе ( преди 2 години )
    Нормален 4-6цил дизел харчи около 0.5л / час за работа на място.60-70л резервоар ти дава 120-140часа работа....не знам от къде ги взехте ти 52часа...Бензиновите мотори харчат 0.5-1л / час....Моето Гранд Чероки 4.7 V8 дава 1.5л/час.....проверено !
  • #6
    11 rate up comment 13 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 2 години )
    Няма да им се върже сметката и целия електробалон ще се спука
  • #5
    21 rate up comment 7 rate down comment
    анон ( преди 2 години )
    добре правите тестове на Тесла с такива огромни батерии, но защо не пробвате с по-разпространените варианти от по 40-50-60 киловата. Все пак може и да те хване задръстване не с 90% батерия, но и с 40-50%.