Светът се движи към електрическата мобилност, но все още има много хора, които се притесняват от преминаването към превозни средства, задвижвани изцяло на ток. Основната въпросителна си остава пробегът в реални условия и по-точно – какво се случва, когато зарядът на батерията свърши. Всичко това накара Мат Уотсън от Carwow да вземе някои от популярните електромобили на пазара и да кара всеки един от тях, докато батерията му се изтощи напълно.
В случая са избрани Ford Mustang Mach E, Audi Q4 e-tron, BMW iX3, Hyundai Ioniq 5, Kia EV6 и Skoda Enyaq iV, като тестът се провежда най-вече по магистрала. Причината е, че това е по-тежко изпитание за колите на ток, тъй като там системата за рекуперативно спиране се използва по-рядко и съответно енергията се възстановява по-трудно.
Първият, който приключва участие, е Ford Mustang Mach-E. В случая кросоувърът е оборудван с по-малката батерия, като тя е изхабена след 365 км, постигайки 83% от обявения пробег. По-притеснителното в случая е, че колата спира напълно и не може да бъде преместена.
Следват Audi Q4 e-tron, чийто пробег достига 374 км (78% от посочените от производителя), и Hyundai Ioniq 5 – 379 км (83%). И двата електромобила спират по инерция, като при Hyundai автоматично се задейства функцията за паркиране.
Доближавайки се до фабричните данни BMW iX3 изминава 411 км, като пробега с 91% от обявените от производителя показател. Skoda Enyaq iV успя да преодолее 422 км (87% от обявеното), като интересното е, че това е единственият от всички тествани модели, който предлага специален режим само маневриране. При него скоростта се ограничава д 6 км/ч, като колата се движи, докато батерията „умре“ напълно.
Победител в изпитанието стана Kia EV6 с 437 км, като постигна 91% от посочения от производителя пробег с едно зареждане.
Снимки и видео: Carwow