IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Как се обезценяват популярните електромобили?

Най-добрият избор за спестяване на пари е Porsche Taycan

Електрическите автомобили стават все по-популярни и с всяка изминала година на вторичния пазар се появяват все повече и повече от тях. Европейските държави обновяват автопарка си и електрическите автомобили на изгодни цени започнаха да попадат и на нашия пазар за употребявани автомобили. Аналитичната агенция AUTO-Consult установи колко губят електрическите автомобили от цената си.


Nissan Leaf


Най-известният електрически автомобил, който вече се превърна в популярен в повечето страни от Западна Европа, е Nissan Leaf. За кола от 2012 г. ще трябва да платите 6000 евро и разбира се, всичко зависи от външното състояние на автомобила и от това как се "чувства" батерията. Нов такъв автомобил струва 30 000 евро, което означава, че за почти 10 години е загубил 24 000 евро от първоначалната си цена.

Следващият също популярен електрически автомобил е Renault Zoe. Такава кола от 2013 г. може да бъде закупена за около 8000 евро. Например, моделите от 2019 г. вече струват 18 000 евро. Оказва се, че за 6 години цената на един такъв френски електромобил е паднала с 10 000, което също е сериозен показател.


BMW i3


Малкия градски електрически автомобил от баварците постепенно започва да се забелязва по улиците и у нас. Става дума за BMW i3. Сега такава кола от 2014 г. в добра конфигурация може да бъде закупена за 13 хиляди евро, а практически новите модели на тази електрическа кола струват от 40 000 евро и нагоре. След прости изчисления разбираме, че за пет години това BMW губи 70% от стойността си.

Сега да преминем и към "сектата"на Илон Мъск. Говорим си за Tesla Model 3. В повече или по-малко адекватно състояние от 2019 г. такъв автомобил може да бъде закупен за 30 000 долара. Но за нова кола трябва да платите 65 000. Така излиза, че за 2 години американският "хит" губи 50% от първоначалната цена.


Audi e-tron


При Audi e-Tron положението също не е "розово". Това е батериен луксозен кросоувър със солидни характеристики и много интересен дизайн. Двугодишна такава кола, произведена 2019 година, може да се намери за 55 0000 евро. Но за новия e-Tron бъдещият собственик ще плати 105 хиляди евро. Условната загуба на стойност за 2 години е малко по-малка от 50%.

А ако искате истински електрически спортен автомобил - то това е Porsche Taycan. Появи се на пазара сравнително скоро. Има много малко такива автомобили на вторичния пазар, така че за тях се искат цени от порядъка на 120 000 евро - за Taycan 2020 година. Специалистите обаче са на мнение, че към днешна дата именно тази кола е най-добрата инвестиция в света на електричеството. А най-лошата, както показват данните, е Tesla.


Porsche Taycan


Иначе, откъдето и да го погледнете, електрическите автомобили губят стойност по същия начин като автомобилите с традиционни двигатели с вътрешно горене. Всичко зависи от популярността на модела и състоянието на автомобила.

0 от 500
  • #4
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Нанекомудедова ( преди 2 години )
    Румен Ненов е или лош преводач, или ме е сядал в нищо различно от Гоуфу 2
  • #3
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Атанас Григоров ( преди 2 години )
    Вие не проверявате ли някъде информацията, моято публикувате. Не съм проверил всичко, но за Тесла моделк 3 информацията е инзключително неточна, за да не кажа направо измама. Модел 3 в момента употребяван 2019+ година се продава на цената на чисто нов или по-висока. Как да вярваме и на останалата информация в сайта ви, когато публикувате откровени лъжи.
  • #2
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Who Cares ( преди 2 години )
    Лийф от 2012 година е непродаваем в САЩ. Нова Тесла Модел 3 струва около или под 30 000 долара след данъчния стимул, а BMW i3 от 2014 се продава на Крейгслист за малко над 8000 долара. Не бих я взел дори даром след наблюдението на мъките на един колега описващ пътуването на магстрала по най-дясната лента без еър кондишънинг с под 50 мили в час за да не му се налага да презарежда след 50 мили.
  • #1
    7 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Най-опасното при закупуване на електрически автомобил втора ръка особенно ако е на възраст 8г. и гаранция за батерията вече няма е самата батерия, която при нов автомобил е била 50% от стойноста му! Ако нов той е струвал 60 000лв. И го закупите като стар за примерно 10 000лв. Може да очаквате е много вероятно да се наложи да се бръкнете едни 20-30000лв. за нова батерия.