Електрическите автомобили са два пъти по-склонни да повредят колелата си и да спукат гуми. Това показва изследване на британска компания за Пътна помощ, според което собствениците на коли на ток по-често използват услуги за ремонт на джантите и на гумите в сравнение с тези а автомобили с конвенционално задвижване.
Проучването на компанията ThisIsMoney от Ливърпул е установило, че около 36% от общите обаждания за оказване на помощ на пътя през периода 2018-2021 г. са на шофьори на електромобили, които са спукали гума или са повредили джанта и не могат да продължат движение. За сравнение при бензиновите и дизеловите коли резултатът е общо 16%.
В компанията смятат, че разликата между електрически превозни средства и тези само с двигател с вътрешно горене до голяма степен се дължи на теглото. В крайна сметка тежката батерия на борда неизбежно прави колата на ток по-тежка, като разликата в теглото с подобен автомобил на бензин може да достигне 50%.
Наднорменото тегло, свързаното с това повишено натоварване на колелата и в резултат на това повишеният риск от счупване на гума или джанта, не е единствената причина за по-честите обаждания до „Пътна помощ“, категорични са от компанията. Много от производителите на електромобили не ги оборудват с резервна гума и в тези случаи шофьорите не могат да разрешат проблема сами и те са принудени да търсят съдействие.
Освен това, инструкцията за употреба на електромобили строго забранява тяхното теглене, за да се избегне риска от прегряване и пожар. Производителите на гуми работят усилено по разрешаването на този проблем и някои от тях вече предлагат по-издръжливи продукти за колите на ток. Continental, например, има серия от HL (Heavy Load, High load), която е именно за електрически превозни средства.
Изследването на компанията показва и още нещо - притежателите на електромобили не бива чак толкова да се притесняват от това, че ще им свърши батерията на път. Само 11% от обажданията за помощ за по тази причина.
Снимка: Motor1