Електрическите автомобили на Mercedes-Benz ще изпускат въздуха от гумите при спешни случаи. Това става ясно от заявка за получаване на патент за новата технология, подадена от германския производител.
Технологията е създадена с цел спиране на движещо се превозно средство при аварийна ситуация. Тя работи с управляван от шофьора клапан за освобождаване на налягането в гумите. Така движението на автомобила се забавя, ако спирачната система се повреди. Системата се състои от централен блок за управление и блок за намаляване на налягането на въздуха, свързан към гумите на автомобила. Те се активират, когато централният спирачен блок откаже или бъде отчетена неизправност.
В патентната спецификация споменава, че тази спирачна система е разработена изключително за електрически превозни средства и хибриди, но може да се използва и в превозни средства с двигателя с вътрешно горене. Основната причина за създаването на технологията е преминаването към нови спирачни системи.
Тъй като електромобилите използват регенеративно спиране, те по същество имат две спирачни системи. Основният метод е ефективно спиране с електрически двигател за възстановяване на енергията. След като акумулаторите са напълно заредени, автомобилът ще премине обратно към нормално спиране с триене.
Заради своята сложна конструкция съвременните превозни средства използват технологията fly-by-wire. Потребителският интерфейс обаче остава същият. Шофьорът натиска педала и колата спира. Но сега има междинна система, която трябва да реши как да използва цялата спирачна сила. Водачът натиска педала, електронната система за управление записва налягането и решава кой метод да използва за забавяне на автомобила.
Съвсем наскоро се видя, че ако системата fly-by-wire се повреди, резултатите могат да бъдат катастрофални. Ford имаше проблеми с 6 електрически кросоувъра модела Mach-E в Норвегия, при които регенеративната спирачна система продължи да възстановява енергията и се стигна до прегряване на батериите.
Именно за да заобиколи този проблем, Daimler разработи новата технология, която се активира, само когато главният задвижващ механизъм се повреди или бъде отчетена грешка в спирачната система. В този случай спирачният педал е свързан към резервния блок, който поема управлението. А основната иновация е именно клапанът за освобождаване на въздуха, който може да понижи налягането в гумите.