IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Електромобилите на Mercedes сами ще спадат гумите си при спешни случаи

Германският производител подаде заявка за патент за новата технология

Електрическите автомобили на Mercedes-Benz ще изпускат въздуха от гумите при спешни случаи. Това става ясно от заявка за получаване на патент за новата технология, подадена от германския производител.


Mercedes-Benz


Технологията е създадена с цел спиране на движещо се превозно средство при аварийна ситуация. Тя работи с управляван от шофьора клапан за освобождаване на налягането в гумите. Така движението на автомобила се забавя, ако спирачната система се повреди. Системата се състои от централен блок за управление и блок за намаляване на налягането на въздуха, свързан към гумите на автомобила. Те се активират, когато централният спирачен блок откаже или бъде отчетена неизправност.

В патентната спецификация споменава, че тази спирачна система е разработена изключително за електрически превозни средства и хибриди, но може да се използва и в превозни средства с двигателя с вътрешно горене. Основната причина за създаването на технологията е преминаването към нови спирачни системи.

Тъй като електромобилите използват регенеративно спиране, те по същество имат две спирачни системи. Основният метод е ефективно спиране с електрически двигател за възстановяване на енергията. След като акумулаторите са напълно заредени, автомобилът ще премине обратно към нормално спиране с триене.


Mercedes-Benz


Заради своята сложна конструкция съвременните превозни средства използват технологията fly-by-wire. Потребителският интерфейс обаче остава същият. Шофьорът натиска педала и колата спира. Но сега има междинна система, която трябва да реши как да използва цялата спирачна сила. Водачът натиска педала, електронната система за управление записва налягането и решава кой метод да използва за забавяне на автомобила.

Съвсем наскоро се видя, че ако системата fly-by-wire се повреди, резултатите могат да бъдат катастрофални. Ford имаше проблеми с 6 електрически кросоувъра модела Mach-E в Норвегия, при които регенеративната спирачна система продължи да възстановява енергията и се стигна до прегряване на батериите.

Именно за да заобиколи този проблем, Daimler разработи новата технология, която се активира, само когато главният задвижващ механизъм се повреди или бъде отчетена грешка в спирачната система. В този случай спирачният педал е свързан към резервния блок, който поема управлението. А основната иновация е именно клапанът за освобождаване на въздуха, който може да понижи налягането в гумите.

0 от 500
  • #7
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Дедо ( преди 2 години )
    проблема не е в това какво прави системата, а кой "Рашков" ще я ползва, ако се наложи при :"спешни" случаи ....
  • #6
    22 rate up comment 2 rate down comment
    Селянин ( преди 2 години )
    Имаше и едно друго изобретение преди години, при което задните спирачни апарати са свързани с жила, които минават под колата и стигат до един лост между седалките който при опъване с ръка издаваше един характерен звук кррр, и колата спира. Явно това е непосилно физическо усилие и е по-лесно с няколко електронни блока и 148 датчика. Следващия път да патентоват и един парашут изхвърчащ от багажника като на самолетите.
  • #5
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Motion ( преди 2 години )
    Не е fly-by-wire, а brake-by-wire. Fly-by-wire системата управлява задкрилките и елероните при самолетите. А brake-by-wire е система която позволява спирачния *** да няма механична (хидравлична) връзка със спирачните апарати.
  • #4
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Дедовото ( преди 2 години )
    До Чичовото: точно така. Не могат да ти спрат електромотора и да натиснат нормалните спирачки. Не е достатъчно - трябва да ти испуснат и гумите. Големи сте конспиралници, няма що.
  • #3
    9 rate up comment 5 rate down comment
    Чичовото ( преди 2 години )
    Погледнете далновидно на тази технология. Целта е ако ви преследва полицията, да ви натиснат копчето.
  • #2
    4 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Звучи като абсолютна глупост. Ще чакаш меките гуми да те спрат. Да направят и да се изхвърля ненужното гориво тогава при двг.
  • #1
    12 rate up comment 0 rate down comment
    obserever ( преди 2 години )
    И моя спада в рискови случаи , но нямам патент.