IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Електромобилите по-често пукат гуми и увреждат джанти

Шофьорите на коли на ток два пъти повече търсят „Пътна помощ“ по тези причини

Електрическите автомобили са два пъти по-склонни да повредят колелата си и да спукат гуми. Това показва изследване на британска компания за Пътна помощ, според което собствениците на коли на ток по-често използват услуги за ремонт на джантите и на гумите в сравнение с тези а автомобили с конвенционално задвижване.


електромобили


Проучването на компанията ThisIsMoney от Ливърпул е установило, че около 36% от общите обаждания за оказване на помощ на пътя през периода 2018-2021 г. са на шофьори на електромобили, които са спукали гума или са повредили джанта и не могат да продължат движение. За сравнение при бензиновите и дизеловите коли резултатът е общо 16%.

В компанията смятат, че разликата между електрически превозни средства и тези само с двигател с вътрешно горене до голяма степен се дължи на теглото. В крайна сметка тежката батерия на борда неизбежно прави колата на ток по-тежка, като разликата в теглото с подобен автомобил на бензин може да достигне 50%.

Наднорменото тегло, свързаното с това повишено натоварване на колелата и в резултат на това повишеният риск от счупване на гума или джанта, не е единствената причина за по-честите обаждания до „Пътна помощ“, категорични са от компанията. Много от производителите на електромобили не ги оборудват с резервна гума и в тези случаи шофьорите не могат да разрешат проблема сами и те са принудени да търсят съдействие.

Освен това, инструкцията за употреба на електромобили строго забранява тяхното теглене, за да се избегне риска от прегряване и пожар. Производителите на гуми работят усилено по разрешаването на този проблем и някои от тях вече предлагат по-издръжливи продукти за колите на ток. Continental, например, има серия от HL (Heavy Load, High load), която е именно за електрически превозни средства.

Изследването на компанията показва и още нещо - притежателите на електромобили не бива чак толкова да се притесняват от това, че ще им свърши батерията на път. Само 11% от обажданията за помощ за по тази причина.

Снимка: Motor1

0 от 500
  • #10
    2 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    поредната абсурдно опорка
  • #9
    9 rate up comment 11 rate down comment
    @8 ( преди 2 години )
    Защото има някаква ред в по развитите държави - не може 30 годишен бензинов дрънгел, купен на 250 000 километра, на газ дето гори масло 4л/1000 км. да се кара в градски условия. Мантрата за супер поддържаните автомобили някъде в кръчмата на село.
  • #8
    10 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    #7, аз съм #2 и #8. Да, ясно ми е "светлото бъдеще" - ще караме бездушни тролейчета, свикнах вече с тази идея. А относно миризмите на "дрънгела" ми, да не започваме пак темата коя кола е по-еко: съвременно ДВГ, хибрид или електрокар само, че със съответните им пълни цикли на пр-во на суровините, през употребата та до рециклирането на отпадъка накрая. И ходя пеша, ползвам градския тр-рт или велосипед винаги, когато може. "Дрънгелът" (бензин/газ) ползвам само за багаж и/или на големи разстояния.
  • #7
    5 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    #6, работил съм за автомобилната индустрия 19 години + 30 години шофьорски стаж на лични автомобили - мисля, че имам право на мнение. И сравнявах електрокарите с бензиновите от '80/'90-те години, а не със съвременните ДВГ-та. Сега ти - понеже си по-разбирач от мен явно - ми обясни защо се налагаше да се изоставят 30-годишните технологии за тези (повтарям) "съвременни", "модерни", "напреднали" и "високотехнологични" бараки, наречена електрокари. И не ми говори за с-ми за сигурност и еко...
  • #6
    15 rate up comment 9 rate down comment
    @2 ( преди 2 години )
    Нещо за Запушени DPF-и и Каталитични конвектори да споменеш. За скапани вихрови клапи, за омаслени турбини и разход на масло като на основното гориво. Или на теб не ти пука, че ти дишаме миазмите от дрънгела. От къде ви изравят не знам. Съвета ми е свиквай с новите технологии, след време ще са само те. Евтини дрънгели от моргите няма да има.
  • #5
    5 rate up comment 4 rate down comment
    До 2 ( преди 2 години )
    А ти понеже си умствeно изocтанал едва ли си наясно с недостатъците на един съвременен автомобил с ДВГ спрямо същия но на 20 години като например - маслена помпа с електрическо задвижване с две скорости! Нещо да кажеш за DPF и карането на кратки разстояния в града на дизелов автомобил произведен след 2010-та. Голям разбирач си...
  • #4
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Колко ( преди 2 години )
    всъщност струва една елгума?
  • #3
    10 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Би ми било любопитно да напишете какви застраховки плащат електричките , по-високи, по -ниска ,
  • #2
    14 rate up comment 20 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Още колко нови недостатъци на "съвременната", "модерна", "напреднала" и "високотехнологична" барака, наречена електрокар ще има да излизаааааат... Но нека, нека: политиците да налагат тази супернишова технология за всички бъдещи МПС-та, "правоверните" да бият глава в цимента, като се каже Т'сла и всички да плащаме и плащаме, и плащаме за това безумие... :-(
  • #1
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    ... а също имат изискване да са напомпани повече.