IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Какво се случва с електромобилите при минус 20 градуса?

48 коли на ток бяха проверени в екстремни зимни условия

Автомобилното издание MyDrivers реши да тества как функционират електрическите автомобили при мразовито време. За целта експертите избраха четири дузини (48) „зелени“ коли и ги изпробваха по градски улици и по магистрали в Китай.


електромобили зима


Повечето от тестваните модели са неизвестни извън Китай, има и такива, които се продават в Европа и Северна Америка - Tesla Model Y и Model 3, Porsche Taycan, Audi e-tron, Volkswagen ID.3, Geely Geometry C и Polestar 2. Всички електромобили бяха изпробвани в условията на силен снеговалеж и температури, достигащи до минус 20 градуса по Целзий.

Преди началото на теста всяка кола е заредена на 100% и оставена навън за една нощ. Изпитанието започва с икономичен режим на шофиране с функция за рекуперация на кинетичната енергия по време на спиране. В кабината има шофьор и пътник, като климатичната система е настроена на 24 градуса по Целзий.

При минус 20 градуса навън повечето електромобили губят между 40 и 60% от обхвата си. Най-добре се справя китайският модел Weilai EC6, който запазва 54,8% от заряда си, но изминава 336,9 км при „паспортни данни“ от 615 км. Що се отнася до победителя в процентно съотношение, това е друг „китаец“ - Wuling Hongguang Mini EV. По данни на производителя той трябва да измине 170 км, но в студа се справи със 103,2 км (60,7%).

Tesla Model Y спести повече от 47% от енергията, като при посочен пробег от 594 км му останаха 279,6 км. Останалите модели, продавани и извън Китай, дадоха следните резултати: Geely Geometry C (50,2%, 276,2 км от 550), Audi e-tron (58,6“, 272,3 км от 465), Polestar 2 (48,2%, 246,6 километра от 512), Porsche Taycan (54,6%, 226,2 км от 414), Tesla Model 3 (42,8%, 200,2 км от 468) и Volkswagen ID.3 (38,91% 167,3 км от 430 км).

0 от 500
  • #85
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    82, то и високите са им чума. Винаги съм казвал че без фундаментално различна технология за батерии, електрическите коли са си музейни експонати. Или превозно средство да отидеш да си купиш хляб и до там. Няма да стане с литиево-йонните батерии и туй то.
  • #84
    14 rate up comment 0 rate down comment
    vav_69 ( преди 2 години )
    ДО КОМЕНТАТОР 75 ТИ КЪДЕ ЖИВЕЕШ???ЕТО НА 26 01 2022 В СОФИЯ БЕШЕ -18 ГРАДУСА , ДА НЕ ГОВОРИМ ЗА КНЕЖА И ДРАГОМАН! ТАМ СТУДА Е ПОЛЯРЕН ВСЯКА ГОДИНА
  • #83
    18 rate up comment 2 rate down comment
    Електрификация ( преди 2 години )
    На електрификацията само една съветска власт и трябва и всичко ще си е по старому.
  • #82
    55 rate up comment 6 rate down comment
    Да бе ( преди 2 години )
    Като гледам тука всеки трети коментирал, имал Тесла. А за 2021 в България са регистрирани в КАТ само 10 броя такива..тесли.. Много ги купуват явно. Живея до Боровец и тук е - 10, - 15всяка сутрин от седмица насам. Следващите десет дни пак ще е така.Значи идвате на ски, спирате на паркинга и след седмица, като трябва да си тръгнете няма ток. Гледал съм го на живо с БМВ I3. Пътна помощ до зарядната станция в Самоков. Иначе сме много еко...... Смешковци.
  • #81
    13 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Вагенчето е най-зле.
  • #80
    26 rate up comment 5 rate down comment
    Пешо секса ( преди 2 години )
    Да ви се ... на ел.колите. Що за заблудени взимат тия пародии на коли. Един даже в тубата ,едва ли не се моли да вземе една тесла и с триста зора най-накрая му я доставят. Да видим при нужда от сервиз,какви сълзи и сополи ще рони!
  • #79
    28 rate up comment 9 rate down comment
    Яшко ( преди 2 години )
    Като дизелака си няма...засядал съм и аз ама си включа парното за топличко, пичето завърти един кавал докато дойдат да ни измъкнат и така...идилия
  • #78
    21 rate up comment 1 rate down comment
    Kyro ( преди 2 години )
    Вече ше знам, че като влизам зимата в задръствания с електрокаря, заряда ми требва да е на 90-100%. Иначе нема да е честно спрямо производителя.
  • #77
    12 rate up comment 17 rate down comment
    Тт ( преди 2 години )
    Имало е -20 точно 3-4 пъти в годината и то в 4-5 сутринта, в 7:30 сутринта е било примерно -11/-12. Ако имам ел.кола, най вероятно ще е пренощувала в гараж(също и за да я заредя) и тези температури не биха й се отразили по този начин. Аз лично без гараж, не бих и мислел за закупуването на ел.кола. В близкото бъдеще на мястото на тубатас бензин, ще има бустер, който дава ток да се изминат 30-50-60 км до най близката зарядна станция, друг е въпроса кога в България ще има адекватна мрежа за зареж ...
  • #76
    21 rate up comment 2 rate down comment
    нн ( преди 2 години )
    Нищо ново. Имам ел.велосипед и зная, че зимата зареден на 100% изкарва, пробег на половина. На литиево-йоните батерии ниските температури са им чумата.