IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Какво се случва с електромобилите при минус 20 градуса?

48 коли на ток бяха проверени в екстремни зимни условия

Автомобилното издание MyDrivers реши да тества как функционират електрическите автомобили при мразовито време. За целта експертите избраха четири дузини (48) „зелени“ коли и ги изпробваха по градски улици и по магистрали в Китай.


електромобили зима


Повечето от тестваните модели са неизвестни извън Китай, има и такива, които се продават в Европа и Северна Америка - Tesla Model Y и Model 3, Porsche Taycan, Audi e-tron, Volkswagen ID.3, Geely Geometry C и Polestar 2. Всички електромобили бяха изпробвани в условията на силен снеговалеж и температури, достигащи до минус 20 градуса по Целзий.

Преди началото на теста всяка кола е заредена на 100% и оставена навън за една нощ. Изпитанието започва с икономичен режим на шофиране с функция за рекуперация на кинетичната енергия по време на спиране. В кабината има шофьор и пътник, като климатичната система е настроена на 24 градуса по Целзий.

При минус 20 градуса навън повечето електромобили губят между 40 и 60% от обхвата си. Най-добре се справя китайският модел Weilai EC6, който запазва 54,8% от заряда си, но изминава 336,9 км при „паспортни данни“ от 615 км. Що се отнася до победителя в процентно съотношение, това е друг „китаец“ - Wuling Hongguang Mini EV. По данни на производителя той трябва да измине 170 км, но в студа се справи със 103,2 км (60,7%).

Tesla Model Y спести повече от 47% от енергията, като при посочен пробег от 594 км му останаха 279,6 км. Останалите модели, продавани и извън Китай, дадоха следните резултати: Geely Geometry C (50,2%, 276,2 км от 550), Audi e-tron (58,6“, 272,3 км от 465), Polestar 2 (48,2%, 246,6 километра от 512), Porsche Taycan (54,6%, 226,2 км от 414), Tesla Model 3 (42,8%, 200,2 км от 468) и Volkswagen ID.3 (38,91% 167,3 км от 430 км).

0 от 500
  • #65
    63 rate up comment 6 rate down comment
    До #72 и електрофено ( преди 2 години )
    Пази боже да те хване студа насред пътя, когато си с децата си и ги возиш в това нещо. Ще се молиш и за 5% заряд и ще проклинаш дори 10% загуба от малкото останал ток. С ДВГ една туба от 5л бензин все пак може да спаси положението докато някой те спаси от премръзване. Тоз миксер не знам как ще го затоплиш. Спомнете си снегонавяванията и двудневните колони на АМ Тракия, Хемус, Петолъчката. Не искате да сте с екектрички в такива моменти. Пивярвайте ми!
  • #64
    47 rate up comment 5 rate down comment
    Кибик ( преди 2 години )
    До тук горе долу добре, но какво се случва като остане час два в някоя тапа и трябва в купето да е топло
  • #63
    13 rate up comment 64 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    В България -20 градуса става сигурно веднъж на 20 години и то за 2 часа, ама всички големи разбирачи, компетентно се изказват 20-30-40 % бил преразхода. И как го изчисли като трябва темературата -20 да я има поне няколко дни, нещо което вероятно не се е случвало от Руско-Турската война. При нашите условия и реалност нито електричката ще изгуби толкова много от батерията, нито бензина и дизела ще имат чак такъв преразход.
  • #62
    29 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    80% от коментарите са на един луТ. Не виждам защо му се връзвате. Сигурен съм че няма нито гараж, нито кола и тока го плаща майка му. Той си има един смартфон и като си го зареди днес 7-8 пъти му стига да е щастлив. А пък Норвегия е страната с най-много самоубийства на глава от населението в цял свят. Спокойно може да отиде там.
  • #61
    10 rate up comment 5 rate down comment
    Бастри ( преди 2 години )
    64 възможно най - безумния коментар.Ти не влизаш за да се информираш , а за да се заядаш и да пишеш глупости.Последното го можеш , постове от рода " Това което не мога да си го позволя , го отричам " изобилстват.
  • #60
    12 rate up comment 9 rate down comment
    До 64 ( преди 2 години )
    И какво по-точно ти казват тук бе инджинер? Това го знае всеки! А статията с повишения разход до 20 процента зимата за бензинови и дизелови коли, чети ли я? Тя също беше в сайта? А така! При бензина е 20 процента, при електричката 40 процента! Физиката е и при ДВГ колите, или там мислиш не съществува?
  • #59
    10 rate up comment 45 rate down comment
    Return Loss ( преди 2 години )
    ДВГ автомобила е безнадеждна отживелица. Не го ли разбрахте вече. Споко ще се търкалят още десетина години.
  • #58
    25 rate up comment 5 rate down comment
    #60 ( преди 2 години )
    Оди си на село ве, барабар с теслЪта! Ко са мъчиш у Софето!?
  • #57
    18 rate up comment 2 rate down comment
    Случва се, че ... ( преди 2 години )
    не стават! Все още ...
  • #56
    10 rate up comment 2 rate down comment
    orgazam ( преди 2 години )
    Тесли месли електро ***