IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Какво се случва с електромобилите при минус 20 градуса?

48 коли на ток бяха проверени в екстремни зимни условия

Автомобилното издание MyDrivers реши да тества как функционират електрическите автомобили при мразовито време. За целта експертите избраха четири дузини (48) „зелени“ коли и ги изпробваха по градски улици и по магистрали в Китай.


електромобили зима


Повечето от тестваните модели са неизвестни извън Китай, има и такива, които се продават в Европа и Северна Америка - Tesla Model Y и Model 3, Porsche Taycan, Audi e-tron, Volkswagen ID.3, Geely Geometry C и Polestar 2. Всички електромобили бяха изпробвани в условията на силен снеговалеж и температури, достигащи до минус 20 градуса по Целзий.

Преди началото на теста всяка кола е заредена на 100% и оставена навън за една нощ. Изпитанието започва с икономичен режим на шофиране с функция за рекуперация на кинетичната енергия по време на спиране. В кабината има шофьор и пътник, като климатичната система е настроена на 24 градуса по Целзий.

При минус 20 градуса навън повечето електромобили губят между 40 и 60% от обхвата си. Най-добре се справя китайският модел Weilai EC6, който запазва 54,8% от заряда си, но изминава 336,9 км при „паспортни данни“ от 615 км. Що се отнася до победителя в процентно съотношение, това е друг „китаец“ - Wuling Hongguang Mini EV. По данни на производителя той трябва да измине 170 км, но в студа се справи със 103,2 км (60,7%).

Tesla Model Y спести повече от 47% от енергията, като при посочен пробег от 594 км му останаха 279,6 км. Останалите модели, продавани и извън Китай, дадоха следните резултати: Geely Geometry C (50,2%, 276,2 км от 550), Audi e-tron (58,6“, 272,3 км от 465), Polestar 2 (48,2%, 246,6 километра от 512), Porsche Taycan (54,6%, 226,2 км от 414), Tesla Model 3 (42,8%, 200,2 км от 468) и Volkswagen ID.3 (38,91% 167,3 км от 430 км).

0 от 500
  • #5
    31 rate up comment 3 rate down comment
    До 4 ( преди 2 години )
    ""При минус 20 градуса навън повечето електромобили губят между 40 и 60% от обхвата си.""
  • #4
    19 rate up comment 27 rate down comment
    До 1 ( преди 2 години )
    Кое е загубило за една вечер? Ти и като четеш не разбираш! Изинали са тези километри, а не са изгубили за една вечер! Къде ви намират такива?
  • #3
    43 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Какъв умерен климат? То зимите в умерения климат са си с температури под -20грасуда. В серентите части ел.колите съвсем не стават, казват че жегите ги морили още повече. Тоест не стават за нито една част на планетата. Какво значи къси дистанции? Зареждаш си колата, уйкенда не я ползваш и в Понеделник няма ток!! Без да си минал и километър!! Отиваш на Пампорово за уйкенда и нямаш ток да се прибереш. Ако ще са коли само за градско, то да ти таковам и колата.
  • #2
    39 rate up comment 8 rate down comment
    до 1 ( преди 2 години )
    Не просто все още не стават, а попринцип има места, където тези автомобили са неприложими и никога няма да бъдат адекватни за използване. За държави с умерен климат, относите гъста селищна мрежа и като цяло по-къси дистанции, електрическите автомобили са перфектни. Има обаче места където използването им е лишено от всякаква логика.
  • #1
    38 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    С две думи, все още не стават. Какви са тези загуби на енергия за една нощ? А за две нощи? Изобщо ще тръгнат ли? Трябва ли постоянно да стоят на контакта, за да си сигурен че когато тръгнеш ще имаш заряд?