IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Какво се случва с електромобилите при минус 20 градуса?

48 коли на ток бяха проверени в екстремни зимни условия

Автомобилното издание MyDrivers реши да тества как функционират електрическите автомобили при мразовито време. За целта експертите избраха четири дузини (48) „зелени“ коли и ги изпробваха по градски улици и по магистрали в Китай.


електромобили зима


Повечето от тестваните модели са неизвестни извън Китай, има и такива, които се продават в Европа и Северна Америка - Tesla Model Y и Model 3, Porsche Taycan, Audi e-tron, Volkswagen ID.3, Geely Geometry C и Polestar 2. Всички електромобили бяха изпробвани в условията на силен снеговалеж и температури, достигащи до минус 20 градуса по Целзий.

Преди началото на теста всяка кола е заредена на 100% и оставена навън за една нощ. Изпитанието започва с икономичен режим на шофиране с функция за рекуперация на кинетичната енергия по време на спиране. В кабината има шофьор и пътник, като климатичната система е настроена на 24 градуса по Целзий.

При минус 20 градуса навън повечето електромобили губят между 40 и 60% от обхвата си. Най-добре се справя китайският модел Weilai EC6, който запазва 54,8% от заряда си, но изминава 336,9 км при „паспортни данни“ от 615 км. Що се отнася до победителя в процентно съотношение, това е друг „китаец“ - Wuling Hongguang Mini EV. По данни на производителя той трябва да измине 170 км, но в студа се справи със 103,2 км (60,7%).

Tesla Model Y спести повече от 47% от енергията, като при посочен пробег от 594 км му останаха 279,6 км. Останалите модели, продавани и извън Китай, дадоха следните резултати: Geely Geometry C (50,2%, 276,2 км от 550), Audi e-tron (58,6“, 272,3 км от 465), Polestar 2 (48,2%, 246,6 километра от 512), Porsche Taycan (54,6%, 226,2 км от 414), Tesla Model 3 (42,8%, 200,2 км от 468) и Volkswagen ID.3 (38,91% 167,3 км от 430 км).

0 от 500
  • #55
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Ами производителите като се отказват от ДВГ, а наблягат на електрички, то какво би следвало да стане?
  • #54
    6 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    хаха, пак започнахте с проекции за вибраторите, забавни сте
  • #53
    40 rate up comment 10 rate down comment
    Кандидат инДжИнер ( преди 2 години )
    Влизам в този сайт, не да чета статиите, а да чета коментарите и признавам, че много се кефя.Евала за упоритоста ви електричари, хората ви го показват с примери подкрепящи законите на физиката, ама вие сте като комунисти зад идеологията за колхоза. Бива ли да сте толкиз слепи бре?
  • #52
    12 rate up comment 8 rate down comment
    Кандидат инДжИнер ( преди 2 години )
    Влизам в този сайт, не да чета статиите, а да чета коментарите и признавам, че много се кефя.Евала за упоритоста ви електричари, хората ви го показват с примери подкрепящи законите на физиката, ама вие сте като комунисти зад идеологията за колхоза. Бива ли да сте толкиз слепи бре?
  • #51
    26 rate up comment 33 rate down comment
    TSLA ( преди 2 години )
    Зимата СФ е концлагер - СМРАД и мъчение. Едно дърво няма, отровна мъгла се стеле до нивото на Алеко, всичко живо буботи на място, чади, подгрява, духа в ключалки, стърже лед, рие сняг като слонова тор. После кара агаля-агаля да не й стане нещо на любимата. Да не пукне блок, да не скъса верига или да не избие гарнитура глава. Пусни си отоплението от телефона, качи се като бял човек и дай газ до дупка на 4х4, недей да се тресеш по светофарите в кълба пушек, бъди човек, ашладисай се!
  • #50
    7 rate up comment 11 rate down comment
    До 58 ( преди 2 години )
    А с 2 кВч не можеш ли да зареждаш? Защо трябва да зареждаш с 10 кВч?
  • #49
    27 rate up comment 5 rate down comment
    от мен ( преди 2 години )
    В момента максималното моментно натоварване у дома са 2 климатика, хладилник, телевизор и дребни електроуреди и общо няма 10квт/ч , ако прибавя още 10 за зареждане на кола не съм сигурен че мрежата ще издържи
  • #48
    6 rate up comment 13 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    изобщо няма да зачепкваме за соларните панели на покрива, нито за панели за топла вода, нито за геотермални системи или топлообменици, смотани сте, нагли и спорите, но не знаете нищо ; никой няма да ви пита какво става с цените на ток, вода, газ, парно или бензина/нафтата
  • #47
    9 rate up comment 25 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    проектирате от собствения си акъл и спомени, понякога вибратори, понякога овце и кръчми; как па един не каза, че лъжа колко зелен ток има в германия???? не спорите по същество само ревете като малки к.рвички колко сте бедни, бедни сте, защото сте смотани; не можете да си купите къща с гараж или апартамент с гараж???? кой ви е виновен?????
  • #46
    9 rate up comment 14 rate down comment
    carpe_diem ( преди 2 години )
    Ама кога ще има 3 милиона коли в България? Може би след 40-50 години? Ако изобщо. А знаеш ли, че рафинериите ползват толкова ток, за да произведат литър гориво, с който ток една електричка минава сходно разстояние? Сиреч - с тока няма никаква драма.