IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Колко реално издържа електромобил в задръстване при голям студ?

Експеримент разби още един от митове за колите на ток (ВИДЕО)

Много хора си мислят, че електромобилът може да се окаже истински капан, ако остане в трафик за по-дълго време. Притеснението им е, че батерията може да се изтощи, особено през зимните месеци, когато е включено отоплението на колата.


трафик


През декември на магистрала I-95 във Вирджиния се образува огромно задръстване по време на снежна буря, което накара мнозина недоброжелатели на електромобилите да твърдят колко лошо е да си заседнал в студа с кола на ток. Експеримент на Dirty Tesla обори тези твърдения.

Факт е, че превозните средства с двигател с вътрешно горене, които останат без гориво в подобна ситуация, лесно могат да бъдат заредени и да продължат пътя си. Електромобилът обаче не може, а след като батерията му се изтощи, той няма как да бъде помръднат. И трябва да бъде качен на платформа, за да бъде преместен.


електромобили


В същото време електрическата кола не се нуждае от почти нищо на празен ход и ще изразходва енергия само за отопление на купето. Това накара екипът на Dirty Tesla да провери колко точно енергия е необходима, за да се поддържа отоплението на купето, докато колата стои на място.

Експериментът беше направен с електромобили на Tesla, но трябва да се отбележи, че в случая са използвани както кола с термопомпа (Model Y), така и такава, която загрява кабината с класически нагревател (Model X). И двете са заредени на 90% и са оставени на студа. Метеорологичните условия за експеримента на Dirty Tesla са дори по-сурови от тези във Вирджиния. Температурата на въздуха е -9,5 градуса по Целзий в началото на експеримента и пада до -11 градуса два часа по-късно. За сравнение, по време задръстването във Вирджиния минималната температура е била -5 градуса.


електромобили


В колите температурата е настроена на 21 градуса по Целзий, като след 12 часа престой батерията на Model Y спада от 91% на 58%, изразходвайки 26,5 кВн/ч. Това означава, че пълната батерия ще издържи около 36 часа. Батерията на Model X спадна от 90% на 47% и използва 43 кВт/ч, като би трябвало да изкара 28 часа (термопомпата явно помага).

През следващите 6 часа екипът на Dirty Tesla намали настройката за вътрешна температура до 16 градуса, като това доведе до спад на батерията в Model Y от 58% на 48% с използвани 8 кВт/ч. Това ще увеличи издръжливостта на автомобила до 60 часа.


електромобили


За сравнение, изчисленията на организаторите на експеримента показват, че автомобил с двигател с вътрешно горене ще изкара 52 часа в същите условия. А това означава, че електромобилът е напълно сравним с кола с конвенционален двигател, като дори в някои случаи го превъзхожда, тъй като при него температурата може да се намалява и така той да издържи повече.

ри автомобилите с двигател с вътрешно горене това не е от особено значение, тъй като топлината е страничен продукт от работата на двигателя на автомобила.


Снимки и видео: Carscoops

0 от 500
  • #54
    7 rate up comment 3 rate down comment
    До 56 ( преди 2 години )
    Тубичка може и да върши работа, само че аз до сега не съм виждал някой да си носи тубичка за бензин в колата! Мирише цялата кола на бензин! Може да слагаш в найлонови торби, като американците! Хахахаха!
  • #53
    15 rate up comment 1 rate down comment
    Иво ( преди 2 години )
    Хм, а на колко ли цикъла е била батерията използвана по време натестовте
  • #52
    8 rate up comment 7 rate down comment
    Хахахаха ( преди 2 години )
    Бъчварчо, това че на твоята кола си пуснал на климатроника 25 градуса, не означава че караш с 25 градуса в колата, защото преди всичко първо мотора ти трябва да загрее! А той не загрява с разходка до работа за 5 минути! Аз винаги карам на 21-22 градуса в колата! При дълго пътуваме, 25 градуса се спарваш момче! 21-22 градуса е нормална температура!
  • #51
    17 rate up comment 5 rate down comment
    бъчваря ( преди 2 години )
    Е да де, ама малко хора си пускат парното на 21 градуса зимата :) проблемът тук е изместен доста, защото се тестват заредени автомобили. Ами ако тоя автомобил е малко преди планирана зарядна станция и е да кажем на 20% заряд? ДВГ също може да е в тая ситуация, но всички знаем, че една тубичка върши работа. Докато тоя *** спре ли без ток, блокира цялото движение зад него!!!
  • #50
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Johnny Bravo ( преди 2 години )
    Рекламаааааааа
  • #49
    6 rate up comment 18 rate down comment
    BENZIN ( преди 2 години )
    От коментарите на всички електромечтатели може да се разбере само едно - постоянно говорят за дим и пушилки, което ще рече че напълно се потвърждава тезата, че сте скъсотляци с нафтови печки на по 20-30г. Само да ви светна, че щом още карате щайги от края на миналия век, ще трябва да почакате доста, докато почнат да докарват на Горубляне, Тресли за по 2к лева, за да си ги позволите. До тогава продължавайте с тревичката и да си слагате под възглавниците по едно вибраторче с надпис Тесла.
  • #48
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Ех, Пешко, Пешко ( преди 2 години )
    Каква е тази единица, бе Пешко, кВт/ч? Научи ги най-после - кВтч са.Образовай се малко, не боли!
  • #47
    11 rate up comment 13 rate down comment
    VAYK ( преди 2 години )
    Колеги, нема нужда да се пънете,понеже върви преход и още се прави некое и друго сравнение! След 6-7 години за ДВГ никой няма да се сеща:)))) Набор 2000 и нагоре, ще ни се чудят как сме се придвижвали с тия пушещи и издаващи звуци ППС-та :)))
  • #46
    5 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    тоя път злобата към "невъзвращенците" пак изби рибата, че и решихте да си го премерите в стил "къде е по-студено" от филма "баси студа, баси жегата"; явно всяко споменаване на Норвегия ще предизвиква спазми, там хората не са умни, богати и предприемчиви като вас, нали?
  • #45
    12 rate up comment 7 rate down comment
    Хахахаха ( преди 2 години )
    Ееееее добре, минус 60 е при теб! И като е минус 40 ДВГ - то как го палиш и колко ток харчиш за да го държиш топло? Или ако не го подргяваш с ток и го палиш студено, колко е добре това за двигателя? Защото едно ДВГ е по-трудно за такива ниски температури, да се държи в експлоатация и по-неблагоприятно, от колкото една батерия!