fallback

Москвич-412: 15 любопитни факта за колата на дядо

Прави се в България под името Рила; участвал е в 24-те часа на "Спа"; скоростната му кутия е боклук

Отрасналите през 70-те и 80-те вероятно още пазят ярки спомени от Москвич-412 - колата на дядовците ни. Тази година се навършват 55 години от раждането на този автомобил, който не само доминираше по българските пътища навремето, но бе и първият съветски модел, произвеждан серийно у нас. Произвеждаха го и на Запад, и всъщност 412 бе единствената кола от СССР, успяла да постигне относително видими продажби във Великобритания. Общо бяха сглобени над 2.3 милиона екземпляра, а последната бройка слезе от завода в Ижевск... едва през 2003 година. Ето още 15 любопитни факта за Москвич-412, които може и да не сте чували досега.       15 факта за Москвич-412 (ГАЛЕРИЯ):

 

fallback
  • #38
    Мохера ( преди 11 месеца )
    И пулчетоДа ама имаше спирачки като е със загасен двигател по инерция по евтин от електри
  • #37
    Rumen Ivanov ( преди 11 месеца )
    Ако не пали, смъкваш въздушния филтър, цръкваш с една спринцовка бензин в цилиндрите и тръгва. От въртене на манивелата бях натрупал мускули. Не си спомням нещо в колата (като изключим мотора) да не се е разваляло поне по 1 път. Голям ***.
  • #36
    Rumen Ivanov ( преди 11 месеца )
    Москвич 412 Д (дефорсиран). "Прекрасна" кола, карах я аз и жената над 20 години. И много добра като учебно помагало - от стоене непрекъснато под нея станах цял механик. Дефектите почнаха още в гаранционния срок - ресори, скоростна кутия. Общо взето моторът не беше лош, но каруцата беше изпълнена като от пиян монтьор-*** в понеделник. През зимата не иска да пали, та трябваше да търся допълнително електронно запалване и да го правя много-искрово.
  • #35
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Наскоро възстановихме Трактор самоделка с двигател от Москвич-408. 15 години мъртвец,не палено. Акумулатор,свещи и от първия път запали все едно топъл двигател. Без думи.Преди това въртяхме на сухо с манивела,раздвижване ,но 20- 30 оборота. Ето това е двигател.
  • #34
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Имах Москвич дефорсиран, руска сглобка, морско син. Силна машина. Купих го на няколко месеца за 3000 лева и го продадох след 3 години за 3000 лева. Когато го продадох на пазара в Плевен, ръчната му работеше супер, а вратите се затваряха при лек натиск с малешката. После колко са работили, не знам. Преди всеки преглед регулирах предница, два пъти съм късал ябълковиден болт на предно дясно колело. Никакви други проблеми не съм имал.
  • #33
    Самуил ( преди 11 месеца )
    Тотален барутняк, ха, ха...
  • #32
    БАЧУ ЕБАЧУ ( преди 1 година )
    ДА ТОВА Е МОСКОВИЧНО МНОГО ЖЕНОРЯ СА ЗАБРЕМЕНЕНИ НА ЗАДНИТЕ СЕДАЛКИА НЯКОЙ И НА ПРЕДНИТЕ КАПАЦИ НА ДВИГАТЕЛЯ
  • #31
    Тихомир Симов ( преди 1 година )
    И да добавя - никакви проблеми със скоростната кутия. Веднъж ми потъна *** на спирачката, ръчната все едно, че я нямаше. Зверска междинна газ, /някои може би не знаят какво е това/, превключване на задна и внимателно отпускане на съединителя с малко газ. Който ще да вярва - получи се и спрях. Вярно, движех се с около 20-25 км. Я ми направете това със сегашните коли.
  • #30
    Тихомир Симов ( преди 1 година )
    За Москвич лоша дума не мога да кажа. За 22 години експлоатация лете и зиме не ме е оставял. На Шипка с двегодишно дете се запуши /заседна/ термостата. Изтърбуших го, долях вода и си продължихме. Имах вериги. За 22 години ги поставих един път за да мина едни 60-80 метра. 22 години в пек и сняг между Южна и Северна България основно през Шипка. Такива коли можехме да си позволим. Сега карам нова, модерна, удобна /не си кривя душата/ но като светне......бог и пътната помощ седиш и чакаш.
  • #29
    Пламен Русев ( преди 1 година )
    Преди да пишете глупости не е лошо да се подготвите малко.Автомобил под марката"Рила"се произвежда по лиценз на "Фиат"124.Москвич412 никога не е сглобяван в Ловеч..Сглобяваше се 412 Д -дефорсиран ,който можеше да работи с бензин с октаново число 86!
fallback
Последни