fallback

Москвич-412: 15 любопитни факта за колата на дядо

Прави се в България под името Рила; участвал е в 24-те часа на "Спа"; скоростната му кутия е боклук

Отрасналите през 70-те и 80-те вероятно още пазят ярки спомени от Москвич-412 - колата на дядовците ни. Тази година се навършват 55 години от раждането на този автомобил, който не само доминираше по българските пътища навремето, но бе и първият съветски модел, произвеждан серийно у нас. Произвеждаха го и на Запад, и всъщност 412 бе единствената кола от СССР, успяла да постигне относително видими продажби във Великобритания. Общо бяха сглобени над 2.3 милиона екземпляра, а последната бройка слезе от завода в Ижевск... едва през 2003 година. Ето още 15 любопитни факта за Москвич-412, които може и да не сте чували досега.       15 факта за Москвич-412 (ГАЛЕРИЯ):

 

fallback
  • #28
    До пеьито 21 и 22 ( преди 1 година )
    Намираш стена отстъпваш 10 метра и хуууубавичко се засилваш с главата напред
  • #27
    До #6 ( преди 1 година )
    Още ли си тук бре, що не си с калашника в Донбас с Хероите
  • #26
    Мъро ( преди 1 година )
    Карах такъв автомобил м 2140 цели 33г.Закупих го 28 дек 1987 и го бракувах н а 14.1 2022г За времето си беше един добър автомобил падна му реномето с появата на ,,Жигули,, лади,,Трябваше да създадат нови по модерни версии.
  • #25
    Чичото ( преди 2 години )
    Не пишете заблуди, бил съм на официални разговори в азлк, гл технолог Фомин, основно ни критикуваха, че не усвояваме Нищо, дори болтове и гайки, дори шайби, а дори в завода Ни, правехме всякакви мостове, спирачки, Луковит кормилни кутии, Павликени джанти, гуми, и т н Та, от Бг бяха само...предно и задно стъкло, и акумулатора...Михайловград...и нищо друго...антифриз"
  • #24
    Лексус ( преди 2 години )
    Еха това беше учебната ми кола!!! На нея се научих да карам!!! И да ремонтирам!
  • #23
    А БЯХМЕ МЛАДИ ( преди 2 години )
    На снимката е осмак, у нас се зглобяваше само 412. Това беше първият ми афтомобил купен без ред за мисля 3355лв, Наистина бяха много маневрении дотам със хвалбите. Вратите не се затваряха без силен удар(на българска жена устата и на москвич вратата се затварят само със удар), постояно трябваше да се наглася авансовата плочка щото палеше трудно, свещите гпряха често и не сложиш ли ВМЗ 8ци не работеха добре,,, прекъсваха. Вдигнеш ли над 85км почв4аха да бучат и тресат, маркучите на спирачките се
  • #22
    Ббб ( преди 2 години )
    Ало това е бмв откраднатооткраднати от ссср 45 година и не е подобрен и един болт от кола поправиха ***
  • #21
    Как пидерашните ( преди 2 години )
    Пак с руските пропаганди колко добре било.. Защо тогава всички Дрогари пазарувах в корекома и все се натиска ха да бягат на работа да изкарват ДОЛАРИ?? Защо малък тошко караше седмицата със 100 долар, да а харчи, а тия нормалните пестяхме стотинки да ядеме подобие на марципан "Кума лиса" със соя и някви буламачи????
  • #20
    анонимен ( преди 2 години )
    Това Осмак 408,не 412
  • #19
    анонимен ( преди 2 години )
    До 13 да възможно е защото е написана с блажна боя,че то друга трудно се намираше.А на здния капак не си ли виждал емблема на БМВ лепенка от някой селски сбор,защото бяха много модни едно време.Не ставай за смях моля те.
fallback
Последни