fallback

Москвич-412: 15 любопитни факта за колата на дядо

Прави се в България под името Рила; участвал е в 24-те часа на "Спа"; скоростната му кутия е боклук

Отрасналите през 70-те и 80-те вероятно още пазят ярки спомени от Москвич-412 - колата на дядовците ни. Тази година се навършват 55 години от раждането на този автомобил, който не само доминираше по българските пътища навремето, но бе и първият съветски модел, произвеждан серийно у нас. Произвеждаха го и на Запад, и всъщност 412 бе единствената кола от СССР, успяла да постигне относително видими продажби във Великобритания. Общо бяха сглобени над 2.3 милиона екземпляра, а последната бройка слезе от завода в Ижевск... едва през 2003 година. Ето още 15 любопитни факта за Москвич-412, които може и да не сте чували досега.       15 факта за Москвич-412 (ГАЛЕРИЯ):

 

fallback
  • #18
    анонимен ( преди 2 години )
    До 10,тоя твоя ти е разправял голям виц и ти шарана си се вързал на ръждив пирон вместо на кукичка. Москвичите в Бг се правиха в Ловеч,лично съм ходил едно време имаше такава извънкласна дейност,като пионерски завод и за по 2 часа ходехме да помагаме в завода или във велосипедния цех или в автомобилиня така,че тия с бутилките водки ги разправяй на някой в хоремака след нтатат ракия.
  • #17
    анонимен ( преди 2 години )
    До 6 моедлите от класа на Москвича не са били кой зане колко по-добре от него,да не говорим като ремонтопригодност,там няма база за сравнение и е мит,че западните не са се чупили и само наливаш и караш.
  • #16
    до 13 ( преди 2 години )
    аз лично съм виждал Тико с емблема на Ауди. И какво от това
  • #15
    klimbo70 ( преди 2 години )
    Да ме извинят всички западни и източни марки автомобили, но по маневрен автомобил от москвича не съществува и до днес!
  • #14
    анонимен ( преди 2 години )
    И аз съм виждал москвич с емблема на ферари.
  • #13
    Оня ( преди 2 години )
    Лично съм виждал на капака на клапаните да пише бмв
  • #12
    Сибирь ( преди 2 години )
    Тука са се събрали предимно автоексперти. Алоооо,децатаааа , тоя Москвич е "построил" сумати къщи на село! подсилваха му задният ресьор с още един лист и го товареха с около тон плодове и зеленчуци,че и ремарке дърпаше! Вървеше с всякакви масла и бензини,за онези години колата си беше добра!
  • #11
    анонимен ( преди 2 години )
    скоростните кутии на москвича и типтроника на Ауди са най големия срам за автомобилостроенето.
  • #10
    Вин ( преди 2 години )
    "Много хубави, много здрави, много качествени, ама много често се развалят!" - " Пробвали херметизацията на руска и японска кола. След 24 часа в японската котката се задушила от липса на кислород, а в руската я нямало, щото била избягала!" - И реална история на бивш колега.Беше намерил,след няколко годишно чукане при дупки в Москвич купен от Мототехника, бутилка от водка в шофьорската врата!
  • #9
    Щирлиц ( преди 2 години )
    Не недостигът на средства,а некадърните ръководни кадри са причина 412 да няма заместник,въпреки че е бил произведен прототип.Но ръководните кадри решили,че"на съветския човек не му е нужен толкова луксозен автомобил",и производството на 412 продължило.
fallback
Последни