С всяка година новите автомобили стават все по-надеждни и неподатливи на повреди. Това е единодушното заключение на всички организации, следящи за качеството, от германската TUV до американската Consumer Reports (макар и с важното уточнение, че това се отнася до новите автомобили в първите години след производството им, а не до общата продължителност на живота им).
Задното окачване на Mercedes E-class от 2009. От година на година системите на окачването стават все по-сложни
В последния си доклад за 2022 например TUV отчита сериозен спад на повредите, засечени при техническите прегледи - от близо 20% през 2020 за всички тествани коли, до едва 17.9% днес. Но подобрението съвсем не е еднакво при различните системи в автомобила. В една област напредъкът е съвсем нищожен и дори се забелязва отстъпление. Тази област е окачването.
Най-съществената промяна е, че проблемите с окачването, характерни преди най-вече за бюджетните марки на над 10-годишна възраст, сега се разпростират върху най-популярните (и доста скъпи) премиум модели, и се проявяват още на третата до петата година. При някои модели - даже и по-рано. Ето кои са и причините за това.
8 причини проблемите с окачването да зачестяват (ГАЛЕРИЯ):
В по-високите пазарни сегменти се отделя повече внимание на обслужването, но въпреки това и при тях зачестяват проблемите с окачването. Популярната Серия 3 на BMW още след първия технически преглед (на третата година) показва над средното такива дефекти, а до 11-ата година разликата стига почти 5%. А BMW Серия 5 изненадващо за мнозина се класира на последно място сред всички 5-годишни автомобили по надеждност - почти изцяло заради повреди в амортисьорите. Audi A8 отчита със 7.5% повече от средното проблеми по окачването в сегмента 10-11-годишни автомобили.
Според Юрген Волц от TUV SUD проблемът при тези модели не е от поддръжката, а от твърде сложните системи на окачването и, в същото време, от значително по-големия им среден пробег. При 5-годишните BMW Серия 5 е автомобилът с най-високия пробег изобщо, три пъти по-голям от този на лидера по надеждност.