IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Кои са най-здравите и чупливи 10-годишни коли според TUV 2022

Неочаквани лидери в новата класация и променен баланс Германия - Япония

Коя кола втора ръка ще ви служи вярно и коя може да ви докара до фалит от ремонти? Това е най-важният въпрос за повечето купувачи на автомобили не само в България, а и в Европа като цяло. Което обяснява и защо има стотици класации за надеждност, изготвяни от кого ли не. Повечето от тях са просто евтини начини да се прави трафик в интернет. Едно от малкото изключения е тази на TUV, германската Асоциация за технически инспекции, която разчита не на съмнителни анкети сред клиенти, а на резултатите от техническите прегледи на милиони автомобили - всъщност рекордните 9.6 милиона в доклада за 2022 година.
 
 
BMW X1 2010
В миналото моделите на BMW рядко са попадали по върховете на класициите за надеждност. Първото поколение на Х1 обаче променя това
  
   
Преди да ви запознаем с резултатите в най-меродавната за България категория - на 10-11-годишните автомобили, две забележки. Първо, TUV отчита всички дефекти, с които не може да се мине през техническа инспекция - което включва както счупено окачване или проблеми с мотора, така и изгорели крушки на мигачите.
Второ, всички тези резултати се отнасят за коли, карани по германски пътища и поддържани в германски сервизи. Докато т. нар. "нов внос" у нас по правило се подбира от най-калпавите модели на вторичния пазар на Запад - тотални застрахователни щети, служебни автомобили с рекорден километраж и така нататък. Затова не приравнявайте автоматично показанията на едно Audi A4 пред TUV с това, което можете да си купите от автокъща в Дупница. Класацията на TUV е полезен ориентир, но винаги разчитайте на внимателен индивидуален преглед, преди да вземете окончателно решение за покупка.


20-те най-здрави коли на 10-11 години според TUV (ГАЛЕРИЯ):


     
      
Както виждате, по стара традиция Топ 20 продължава да е окупирано от германски и японски модели, с все по-видим превес на първите. През 2014 например на върха имаше 7 японски модела, включително на второ, трето, четвърто, пето и шесто място. В доклада за 2021 японките вече бяха пет, а сега са четири.
Най-челно класираната корейска кола е Hyundai ix35 - на 25-о място, а малко по-назад е Kia Venga. Най-челно класираният френски модел е радващото се на сериозно търсене втора ръка у нас Renault Scеnic - на 40-о място.
 
 
Audi A6 2010
Автомобилът с най-голям среден пробег от тестваните е Audi A6 - цели 204 000 км, което донякъде обяснява и 63-ото му място в класирането. Другите рекордьори по пробег са VW Passat - 190 000 км, Mercedes M/GL - 182 000 км, и BMW X5/X6 - 181 000 км
  
   
Други интересни модели:
В ЗЕЛЕНАТА ЗОНА: 21. Audi A4, 22. Mercedes GLK, 23 Mercedes A-Class, 24. Toyota Auris, 25. Mazda 6, 25. VW Polo, 28. BMW X3/X4, 29. Skoda Superb, 32. Toyota Yaris, 34. VW Touran, 35. BMW X5/X6, 37. Opel Insignia, 38. Skoda Octavia
В ЖЪЛТАТА ЗОНА: 39. VW Caddy, 40. Mercedes M/GL, 40. Renault Scеnic, 40. Suzuki SX4, 40. VW Tiguan, 45. Mercedes E-Class, 49. BMW Серия 5/6, 51. BMW Серия 1/2, 52. Mercedes C-Class, 53. Skoda Fabia, 54. BMW Серия 3/4, 55. Seat Leon, 56. Honda Civic, 56. Opel Corsa
В ОРАНЖЕВАТА ЗОНА: 59. Ford Fiesta, 60. Citroen C4 Picasso, 61. VW Passat, 62. Hyundai i30, 63. Audi A6/A7, 64. Seat Ibiza, 65. Citroen C3, 65. Volvo S40/V50, 67. Kia Ceed, 70. Renault Megane, 71. Dacia Duster, 71. Ford S-Max, 75. Peugeot 308, 76. Ford Mondeo
В ЧЕРВЕНАТА ЗОНА: 77. Ford Ka, 78. Citroеn Berlingo, 81. Nissan Micra, 82. Fiat 500, 84. Nissan Qashqai, 85. Ford Focus
 
  
Dacia Duster I, 2010
Dacia Duster е първият модел на румънската марка, който успява да излезе извън червената зона - и да изпревари далеч по-скъпи модели като Ford Mondeo или Opel Zafira
 
 
В дъното на таблицата прави впечатление изкачването на Dacia Duster, която вече е 70-а, извън червената зона, и изпреварва някои осезаемо по-скъпи и с по-големи претенции модели, като Opel Zafira (74), Ford Mondeo (76) и Nissan Qashqai (84). Неприятно изненадва пропадането на Ford Focus - първото му поколение получаваше прилични оценки за надеждност, но фейслифтът на второто е едва на 85-о място от общо 95 модела, твърдо в червената зона.
 
ПОСЛЕДНИТЕ 10:
86. Suzuki Swift - 30,7 (111 000 км среден пробег)
87. Renault Clio - 31,3 (107 000)
88. Peugeot 207 31,4 (107 000)
89. Fiat Punto 32,4 (112 000)
90. Renault Twingo 32,7 (94 000)
91. Renault Kangoo 33,1 (127 000)
92. Dacia Sandero 33,5 (105 000)
93. Kia Picanto 33,7 (91 000)
94. Fiat Panda 34,0 (94 000)
95. Dacia Logan 36,8 (133 000)


0 от 500
  • #31
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Иво ( преди 2 седмици )
    Къде е Митсубиши ква е тая нагласена класация
  • #30
    3 rate up comment 1 rate down comment
    до 31 ( преди 3 седмици )
    на всеки е яснo, че кoмбинацията oт Ренo и ентусиаст е възмжна единственo в Карлукoвo, в строго охраняваното крило :D
  • #29
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Стоян ( преди 3 седмици )
    C5 2001 2.0 HDI.., Само консумативи...Приказки за лека нощ са тези класации...
  • #28
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Fury ( преди 3 седмици )
    До # 20. Статистиката и в Германия показва, че средния годишен пробег на колите там е 11-13 хил. км. Среден означава, че някой кара 4-5 хиляди, а друг 20 хиляди! Ако си живял или ходил в Германия сигурно си забелязал огромните велосипедни паркинги пред заводите или училищата, да не говорим за крайградските железници. В по-малките населени места и лелките и майките с деца даже използват велосипеда, а колата е в гаража и излиза в събота!
  • #27
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    От последните години надежден може да ви се случи автомобилл с атмосферен бензинов двигател и разпределението с ремък - всички производители имат проблеми с веригите , а за градско -дизел с турбо е мъчение за самия автомобил и еко-системите започват да ви вкарват в разход
  • #26
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Явно в Германия не карат Хонда
  • #25
    10 rate up comment 18 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Добре де, що четете тая класация като не й вярвате?! Карайте си там "надежните" Берлинга, Мазди и т.н. и ни оставете да се мъчим с БМВ-та и Ауди!!
  • #24
    11 rate up comment 10 rate down comment
    finderbg ( преди 3 седмици )
    TUV са мошенници като всички немци
  • #23
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Дифорс ( преди 3 седмици )
    Класацията е важна за хора, които нямат особени претенции, че разбират от автомобили. На тях би им помогнало да се ориентират и ако искат да си купят например комби от клас D, би следвало да извадят всички модели от различните марки, да ги подредят по надеждност и пробег и това да им помогне в избора.Например: 15.Toyota Avensis; 21.Audi A4;25.Mazda 6;29.Skoda Superb; 37.Opel Insignia;38.Skoda Octavia;45.Mercedes E;49.BMW 5/6;52.Mercedes C;54.BMW 3/4;61.VW Passat
  • #22
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Поддръжка ( преди 3 седмици )
    Първо, TUV отчита всички дефекти, с които не може да се мине през техническа инспекция - което включва както счупено окачване или проблеми с мотора, така и изгорели крушки на мигачите.Тоест всичко зависи от поддръжката на автомобила. Ако вземем един много чуплив, но скъп модел то е вероятно той да е по-добре поддържан от много евтин, но здрав модел по простата причина, че чупливия е собственост на човек който може да си позволи да поддържа модела, а здравия на човек с цел от т.А до т.Б