С всяка година новите автомобили стават все по-надеждни и неподатливи на повреди. Това е единодушното заключение на всички организации, следящи за качеството, от германската TUV до американската Consumer Reports (макар и с важното уточнение, че това се отнася до новите автомобили в първите години след производството им, а не до общата продължителност на живота им).
Задното окачване на Mercedes E-class от 2009. От година на година системите на окачването стават все по-сложни
В последния си доклад за 2022 например TUV отчита сериозен спад на повредите, засечени при техническите прегледи - от близо 20% през 2020 за всички тествани коли, до едва 17.9% днес. Но подобрението съвсем не е еднакво при различните системи в автомобила. В една област напредъкът е съвсем нищожен и дори се забелязва отстъпление. Тази област е окачването.
Най-съществената промяна е, че проблемите с окачването, характерни преди най-вече за бюджетните марки на над 10-годишна възраст, сега се разпростират върху най-популярните (и доста скъпи) премиум модели, и се проявяват още на третата до петата година. При някои модели - даже и по-рано. Ето кои са и причините за това.
8 причини проблемите с окачването да зачестяват (ГАЛЕРИЯ):
Сериозен фактор е и невнимателното и нередовно обслужване на автомобила. Това е характерно за по-бюджетни марки, но и за някои в средния клас, показват данните на TUV. Нередовното обслужване не позволява малките дефекти да се забележат и отстранят навреме, и те се превръщат в големи дефекти.
Подобни проблеми в Германия се наблюдават при марки като Nissan, Renault, Mazda, Fiat. При сравнително популярната Mazda 6 още след третата година проблемите по окачването зачестяват до 4.4% над средното. При Nissan Qashqai са 9.5% над средното. Малко над обичайното са повредите при Renault Megane и Fiat 500.