С всяка година новите автомобили стават все по-надеждни и неподатливи на повреди. Това е единодушното заключение на всички организации, следящи за качеството, от германската TUV до американската Consumer Reports (макар и с важното уточнение, че това се отнася до новите автомобили в първите години след производството им, а не до общата продължителност на живота им).
Задното окачване на Mercedes E-class от 2009. От година на година системите на окачването стават все по-сложни
В последния си доклад за 2022 например TUV отчита сериозен спад на повредите, засечени при техническите прегледи - от близо 20% през 2020 за всички тествани коли, до едва 17.9% днес. Но подобрението съвсем не е еднакво при различните системи в автомобила. В една област напредъкът е съвсем нищожен и дори се забелязва отстъпление. Тази област е окачването.
Най-съществената промяна е, че проблемите с окачването, характерни преди най-вече за бюджетните марки на над 10-годишна възраст, сега се разпростират върху най-популярните (и доста скъпи) премиум модели, и се проявяват още на третата до петата година. При някои модели - даже и по-рано. Ето кои са и причините за това.
8 причини проблемите с окачването да зачестяват (ГАЛЕРИЯ):
Нарастващата уязвимост на окачването от неща като легнали полицаи, бордюри и неравности означава, че караните предимно в градска среда автомобили дават повече дефекти. Това е и част от обяснението за слабото представяне на Mercedes E-Class например, при който проблемите с окачването са с до 3% по-чести от средното. "Да не забравяме, че голяма част от тези автомобили се експлоатират като таксита", подчертава Юрген Волц, мениджър в TÜV SÜD. Но подобни проблеми имат и модели, които не са обичаен избор на таксиметровите компании като VW Рassat и Tiguan например. Като цяло употребата на автомобили в градски условия продължава да расте от година на година.