fallback

Без стари коли в центъра на София от следващата зима?

Предлаганата забрана обхваща две зони, като постепенно ще засегне и по-нови автомобили

В София ще бъде въведена забрана за влизане на най-замърсяващите коли в центъра, като това ще се случи през следващия зимен сезон. Ограничението няма да важи за собствениците на автомобили, които живеят на територията на „нискоемисионните“ зони, съобщи Зафир Зарков, зам.председател на комисията по транспорт на Столичния общински съвет от ГЕРБ на конференцията "Предизвикателства и възможности за подобряване на качеството на въздуха".

Забраната ще отнася за превозните средства без екологична категория, както и за тези с категории „Евро 1“ и част от „Евро 2“, тоест ще засегне 30% от автомобилите в столицата. Очаквания са, че ограничението на старите коли ще доведе до намаляване с 90% намаление на вредните емисии във въздуха до 2027 г.

Първата „нискоемисионна“ зона е по-малка и обхваща центъра между булевардите „ Сливница”, „Васил Левски”, „Патриарх Евтимий”, „Скобелев” и ул. „Опълченска”. Втората е разширена, като се разполага между булевардите „Сливница”, „Димитър Николаев”, „Ситняково”, „Пейо К. Яворов”, „Никола Вапцаров”, „Черни връх”, „Хенрик Ибсен”, „Петко Тодоров”, „Иван Гешов” и „Константин Величков”.

Въвеждането на такива зони съответно е обвързано с поставяне на екостикери на автомобилите. Предвижда се поетапно ограничаване и на останалите замърсяващи коли в тези райони, като то може да стане в два варианти – при по-краткия до 2027 г., а при по-плавния – до 2027 г.

Първият предвижда забрана от 2022 г. на дизелови коли с „Евро 3“ и бензинови с „Евро 2“. От 2023 г. ще се ограничат дизелите с „Евро 4“ и бензиновите с „Евро 3“, а от 2024 г. - дизелите с „Евро 5“. През 2025 г. ще се забрани влизането на дизели „Евро 6“ и бензинови „Евро 4“, а от 2026 г. - дизели „Евро 6d” и бензинови „Евро 5“. Накрая - от 2027 г., ограничението ще важи и за дизели „Евро 7“ и бензинови „Евро 6d“. Във втория вариант тези етапи са удължени с по две години.

Предстои Столичният общински съвет да вземе решение дали първоначално ще въведе само едната зона, или и двете ще започнат да функционират едновременно. Те вече са оборудвани с камери, които отчитат регистрационните номера на колите.

fallback
  • #80
    haha ( преди 2 години )
    Тука много мрънкачи , но да ги питам ако живеят в полицейски държави като Германия или Канада дали ще мрънкат толкова... ? В Канада ти казват, ако искаш да работиш се ваксинираш. That's all...:))) Ако искаш :)
  • #79
    haha ( преди 2 години )
    Най накрая ... разгеле ...Крайно време беше да се вземе това решение ..
  • #78
    анонимен ( преди 2 години )
    Правилно. Трябва още по-строги мерки срещу трошките тровещи въздуха в града.
  • #77
    Ицака ( преди 2 години )
    И то какво излиза? От 2027г само електрички ще могат да влизат в тази зона! Ако нямаш пари за сравнително нов автомобил, значи ще се возиш на градски транспорт.
  • #76
    Алекс ( преди 2 години )
    Крайно време беше да изхвърлиме дараците от центъра.
  • #75
    Не плащам пич ( преди 2 години )
    Не съм плащал данък от 2002 застраховка и преглед йок. Може би имам над 10к лв актове за превишена скорост и червени светофари. На буркани и палки не спирам. Как по точно ще ми забраните аз да ида където и да било в мойта си лична 32 годишна турбинирана ракета като само ви пускам саждата и оставате в точка???
  • #74
    Е.Боянов ( преди 2 години )
    Аз предпочитам платния вариант до 2027, краткия вариант до 2027 г. е много пресилен!
  • #73
    А ( преди 2 години )
    какво правим с ''бразилците'' от Факултето дето горят буклуци?
  • #72
    хайде ( преди 2 години )
    Храна за Стомана Перник
  • #71
    а ( преди 2 години )
    Най-после
fallback
Последни