Суперколите обикновено не се свързват с много висок пробег. Самата концепция за нисък или висок пробег е коренно различна, когато става въпрос за високопроизводителни автомобили, а идеята да се достигнат същите цифри като, да речем, някой Mercedes или VW на по 1 милион км, звучи изключително нереалистично.
Не така стои въпросът с Джордж, който е изминал близо 500 000 км. със своето Lamborghini Murciélago. Колата е била подложена на сериозни изпитания откакто е била купена нова и все още е в отлично състояние. Историята на тази уникална кола включва инциденти, подмяна на части и много грижлива поддръжка, наред с не толкова грижливо шофиране. И все пак, как Джордж е успял да подобри този рекорд?
Уникалното Lamborghini на Саймън Джордж
Саймън Джордж е мечтал да си купи Ламборгини още от младостта му; около прехода на хилядолетието работата му като инженер по газови инсталации и поредица от успешни инвестиции в недвижими имоти му позволяват да осъществи мечтата си. Той се отправя на пътуване до дилърството на Lamborghini в Манчестър и се връща у дома с чисто ново Murciélago, в цвят Arancio Orange и с едва 100 км пробег.
Джордж решава, че новата му придобивка трябва да се изплати още от първия ден. Той използва колата, за да създаде бизнес, наречен „6th Gear Experience“, който предлага дни за шофиране на писта. Murciélago, естествено, била на разположение за наемане в новия бизнес и бързо започнала да навърта километри, карана по пистите от клиенти, които плащали за това. Джордж също така монтирал допълнителен спирачен педал от страната на пасажера, за всеки случай, ако някой от клиентите се развълнува прекалено, но за щастие той рядко се използвал.
Освен че била наета на пистата, колата била и източник на допълнителен доход за Джордж. Не след дълго след като я придобил, редакционният екип на автомобилното списание Evo му предложил да пише месечен дневник, чрез който да публикува подробности от ежедневието си с Murciélago. Колата започнала да се появява редовно в списанието, като възходите и паденията на собственика били вярно документирани.
Недоволен от това, че колата му изминава средно по 500 км. на пистата всеки уикенд, Джордж решил да я използва и като ежедневен автомобил през седмицата, като я кара по магистрала М1 в Англия в изтощително четиричасово пътуване. Той я използва и за почивки и пътувания, прекосявайки континентална Европа, скандинавските страни и шотландските планини.
Повече за Murciélago
Като наследник на Diablo, Murciélago се появи на пазара за първи път през 2002 г., след като беше представен пред света на автомобилното изложение във Франкфурт през предходната година. Първата версия на модела беше купе, а малко по-късно, през 2003 г., се появи и версия роудстър. Следват три последващи варианта: актуализирана версия на купето и роудстъра, както и високопроизводителният SuperVeloce. Той е последният автомобил, носещ името Murcielago, представен през 2009 г. на автомобилното изложение в Женева.
Murciélago се задвижва от легендарния V12 двигател на Lamborghini, с леки разлики в работен обем и мощност при различните варианти на модела. Докато в първоначалния Murciélago шестстепенната ръчна скоростна кутия допълваше задвижващия агрегат, в по-късните версии тя беше заменена от шестстепенна автоматизирана ръчна скоростна кутия „e-Gear“ с launch control.
Murciélago беше първият нов модел на Lamborghini за последните единадесет години и въведе някои нови стилистични елементи в марката, които след това бяха пренесени и в следващите модели. Острият му, ъгловато изрязан дизайн придава на колата динамичен вид, който и днес изглежда свеж и модерен.
Все пак, този модел не е известен като най-надеждната кола, произвеждана някога. Тези автомобили бяха известни с капризния си характер, което означава, че Джордж е имал късмет със покупката.
Връщане на Murciélago на пътя
През първите шест години от живота си, автомобилът на Джордж е натрупал около 200 000 км. и започнал да се нуждае от редовни ремонти, за да бъде в състояние за шофиране по писта. Разбира се, с толкова много километри както на пистата, така и извън нея, е било неизбежно да се случи някоя и друга грешка. Колата е била замесена в две катастрофи през живота си, като и двете довели до сериозни ремонти.
През 2013 колата е била замесена в инцидент на пистата, което е довело до сложен процес на възстановяване, продължил пет години. През 2022, докато е била управлявана от собственика си, колата се е ударила в стълба, паднала от микробус. Първоначално изглеждало, че единствената необходима намеса ще бъде ремонт на карбоновата каросерия на колата. По-късно обаче се установяват повече щети и били поправени и подменени много компоненти. Те включват чисто нов двигател, нов съединител и няколко други по-малки части.
След две десетилетия единствените оцелели оригинални компоненти на колата са шасито, капакът на двигателя, корпусът на скоростната кутия и два задни панела. Всички останали части са били подменяни многократно. Lambo-то вече е преминало през десет съединителя и два двигателя. Заради характера на колата са смени и 111 комплекта гуми. Все пак, не е зле за нещо, което обикновено би прекарало по-голямата част от живота си в гараж, без да достигне такъв пробег.
Колата е на 500 000 км. и продължава да се кара
Наближаването на границата от 500 000 км. било повод за празнуване и Джордж решава, че пътуване до централата на Lamborghini в Италия е подходящият начин да пресече границата и да отпразнува постижението си. Пътуването е с обща дължина около 4000 км. Започва от Йоркшир до Хъл, след това с ферибот до Ротердам, а оттам през Германия, Швейцария и Италия.
Както можеше да се очаква, Джордж е бил топло посрещнат в Сант'Агата Болонезе, но всъщност е достигнал 500 000 км. в последствие. Въпреки това, Murciélago е преминал бариерата и продължава да се движи безпроблемно и до днес.


0