IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Защо Lamborghini Huracan има 8 пробки за източване на маслото

Ще ви бъде трудно да смените смазката на суперколата без подемник и инструкции

За много автомобилни ентусиасти, смяната на маслото е детска игра и доста от тях предпочитат да си го сменят сами вместо да ходят до сервиз. При нормалните автомобили наистина не е голяма философия да се извърши подмяната, но нещата не стоят точно така при суперколите. Lamborghini Huracan, например, има само 8 места за източване на моторното масло. При тази кола подмяната на маслото не е лесна, нито евтина услуга. Високата цена се определя и от факта, че двигателят на Huracan събира близо 8 литра смазка. 
  
  
Lamborghini Huracan  

   
Не е необичайно спортните автомобили да имат повече от един изпускателен винт, но V10 на Huracan има осем такива и трябва да отвиете всеки един от тях, за да източите цялото масло от сухата смазочна система на автомобила. Това не е толкова невероятно, колкото W16  двигателят в Bugatti Veyron с 16 такива, което, ако се замислите, е по един изпускателен винт на цилиндър. Въпреки това пак са повече от V12 двигателя на Aventador, който има само четири.
  
Общото между Huracan, Veyron и Aventador е системата за смазване със сух картер. Тъй като сухият картер е по-сложен и насочва повече масло към различни части в двигателя и около него, суперколи като Huracan имат няколко места за източване на масло. За разлика от конвенционалния картер, който съхранява маслото в тава под двигателя, сухият картер използва отделен резервоар за съхранение. Той обикновено е разположен около двигателя, а не под него.


Наливане на масло


Предимства и недостатъци на смазването със сух картер

Суперколите обикновено имат суха смазочна система, за да развиват по-голяма мощност. В конвенционалната смазочна система въртящите се елементи под двигателя са потопени в масло, което е добре за намаляване на триенето, но е лошо за мощността. В сухата смазочна система коляновият вал има точно толкова масло, колкото му е необходимо за смазване, което означава, че не се налага да се бори с теглото на смазката, както в нормалната система за смазване. По-малкото съпротивление означава, че коляновият вал може да се върти по-свободно, което води до по-добра мощност и въртящ момент в целия диапазон на оборотите.

Междувременно сухите картери могат да събират повече масло и да изминат повече километри, преди да дойде време за смяна. Lambo Huracan изисква сервизно обслужване и смяна на маслото на всеки 15 000 км, докато при стандартен автомобил маслото трябва да се сменя на всеки 10 000 км. Освен това, сухите картери могат да поддържат по-постоянно налягане и осигуряват надеждно смазване при състезания на пистата или при каране с висока скорост в завой.

  
Lamborghini Huracan двигател

  
На последно място, сухите картери могат да бъдат проектирани така, че да подобряват разпределението на теглото и баланса. Недостатъците са потенциално по-голямо тегло, по-високи разходи и по-сложни сглобки, които може да изискват често обслужване, за да се предотвратят запушвания или течове в многобройните маслени пътища. Доказателство за това са осемте пробки за източване на масло в Huracan, до които има достъп само след повдигане на автомобила и демонтиране на необходимите панели отдолу.

0 от 500
  • #2
    13 rate up comment 1 rate down comment
    Скъсани боксерки ( преди 1 месец )
    Едно време бяха ламаринени. Удариш го, огъня се малко, няма проблем. Ако се скъса, обикновена заварка. После станаха алуминиеви. Чукнеш го, нов. Или трудни заварки. Сега вече са пластмасови....Утре може и стъклени да започнат да правят....
  • #1
    16 rate up comment 1 rate down comment
    . ( преди 1 месец )
    Смазка? "изпускателен винт," дали е винт или болт? ...Ех този google преводач!