Инициалите RS обозначават победите на чешката марка Skoda в моторните спортове, както и високата динамика представена при някои серийни модели. Историята на двете славни букви започва още през 1974 година, когато се използват за първи път в по-специална версия на Skoda Octavia, като RS разкрива по-спортния характер на модела.
Специалните обозначения на чешката марка продължават до началото на 80-те години на миналия век. Компанията е закупена от Volkswagen през 1991, a словосъчетанието RS се завръща в гамата, с представянето на фейслифта на първото съвременно поколение на Octavia. Оттогава RS-вариантите неизменно присъстват в гамата на производителя, като от Skoda заявяват, че двете важни букви ще останат и в електрическата ера на автомобилостроенето.
Интересно е, че във Великобритания, спортната гама на моделите е обозначена като vRS, след съдебен проблем с Ford, които използват RS за по-спортните модификации на свои автомобили. Но независимо от надписа, най-бързите Шкоди са на пазара вече две десетилетия. Нека ви разходим из историята на съвременната динамична гама на Skoda:
Кратка история на гамата Skoda RS (ГАЛЕРИЯ)
Второто издание на Octavia RS е първият сериен модел на Skoda, с мощност от 200 конски сили. Модификацията се предлага с двулитров бензинов или дизелов двигател, а именно първият мотор "изцежда" двестате кончета, в комбинация с въртящ момент от 280 Нм.
Дизеловата RS версия разчита на 170 конски сили, но има въртящ момент от 310 Нм, при това - достъпен още от 1750 об/мин.
Бензиновата версия ускорява от 0 до 100 за 7,3 секунди и постига максимална скорост от 240 км/ч, докато при дизеловата "изстрелването" става за 8,5 секунди и максималната скорост е 225 км/ч.