Инициалите RS обозначават победите на чешката марка Skoda в моторните спортове, както и високата динамика представена при някои серийни модели. Историята на двете славни букви започва още през 1974 година, когато се използват за първи път в по-специална версия на Skoda Octavia, като RS разкрива по-спортния характер на модела.
Специалните обозначения на чешката марка продължават до началото на 80-те години на миналия век. Компанията е закупена от Volkswagen през 1991, a словосъчетанието RS се завръща в гамата, с представянето на фейслифта на първото съвременно поколение на Octavia. Оттогава RS-вариантите неизменно присъстват в гамата на производителя, като от Skoda заявяват, че двете важни букви ще останат и в електрическата ера на автомобилостроенето.
Интересно е, че във Великобритания, спортната гама на моделите е обозначена като vRS, след съдебен проблем с Ford, които използват RS за по-спортните модификации на свои автомобили. Но независимо от надписа, най-бързите Шкоди са на пазара вече две десетилетия. Нека ви разходим из историята на съвременната динамична гама на Skoda:
Кратка история на гамата Skoda RS (ГАЛЕРИЯ)
Първата Fabia RS е доста интересна по две причини. Първо, предлага се с 5 врати, докато повечето от съперниците й са с 3 и второ - предлага се с 1,9-литров диззелов двигател, който имал повече въртящ момент от тогавашното Porsche Boxster.
Представената през 2003 година Fabia RS не е първият дизелов хот-хеч, но е първия ексклузивно с такъв двигател, безз бензинов еквивалент. Моторът с обем 1,9 литра е познатият "помпа-дюза" на VW Group, като предлага максимална мощност от 130 к.с. и въртящ момент от 310 Нм и е стикован с 6-степенна механична скоростна кутия. По официални данни ускорението от 0 до 100 км/ч става за 9,6 секунди, но при тестове на различни медии това време е доста подобрено (между 7 и 7,5 секунди).