IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Шефът на Volkswagen: Cupra вече превъзхожда Alfa Romeo

Германците явно все още страдат от неуспеха да купят италианската марка

Най-новата марка в състава на VW Group – Cupra, вече превъзхожда по много показатели легендарния италиански бранд Alfa Romeo. Това обяви главният изпълнителен директор на германския концерн Херберт Дийс по време на презентацията на новата стратегия на Volkswagen, която носи името „Нов автомобил".


Cupra


Любопитното е, че по време на представянето на плана нито веднъж не беше спомената Bugatti, която по-рано този месец се обедини с хърватския производител на електромобили Rimac. Дийс обаче обърна особено внимание на спортния бранд Cupra, който до 2018 година беше част от Seat, но вече е самостоятелен производител.

Използвайки разработките на VW Group, новата марка се развива отлично и вече превъзхожда Alfa Romeo, се казва в изявлението на Дийс, което явно има за цел да провокира доста спорове, защото двата бранда са много различни. В гамата на италианците има само два модела – седана Giulia и кросоувъра Stelvio, докато Cupra предлага електрическият хечбек Born и кросоувъра Formentor.


Cupra


Явно във VW Group все още не могат да преживеят няколкото неуспешни опита за закупуване на Alfa Romeo. Още през 2011 година тогавашният шеф на концерна Фердинанд Пиех заяви, че италианската марка ще разцъфне под контрола на Volkswagen, като ще получи достъп до двигателите на Porsche, който също е част от концерна.

През 2018 година Пиех, който вече не е част от управата на VW Group, но все още има огромно влияние в германския производител, кара Дийс да направи нов опит за закупуване на Alfa Romeo. Той също се оказва неуспешен, като италианският бранд вече е част от новия концерн Stellantis.

Снимки: Cupra

0 от 500
  • #25
    33 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Тия от vag не могат да стъпят и на малкия пръст на Alfa.
  • #24
    18 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Абсолютно всички мотори на Алфа са супер. Без GM-ските от 159. Те не са Алфа, очевидно.
  • #23
    17 rate up comment 15 rate down comment
    Факт! ( преди 4 месеца )
    Че къде ще сравняваш майсторите по двигатели Феррари с порше.Порше освен едни 6-цилиндрови боксери нищо друго не са постигнали.Бил им нисък центъра на тежеатта ама не казват боксера колко много вибрации произвежда за сметка на това. Порше нямат никакво ноу хау в двигатело строенето.
  • #22
    37 rate up comment 9 rate down comment
    raiders ( преди 4 месеца )
    Карал съм Алфа... ми има нещо в тези коли или в моята конкретно. Прекрасен двигател с много иновации който осъзнах чак като я предадох, дизайн който ми харесва отвън ш отвътре, абе страстни коли са си. Това дразнене със Сеат, пардон Купра-фолксвген е яко завистливо и показва ниска култура. Дано с новия алианс Алфа се възроди и предложи най-доброто от марката!
  • #21
    20 rate up comment 13 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    #22я си карай много здравите вагини и ме давай акъл на другите
  • #20
    8 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Алфа Ромео е велика марка, която бе съсипана. Сега моделите с детелината и двигател от Ферари им измиват очите, останалите са леш. Нямам представа дали ВАГ могат да им върнат славата, но двигатели от Порше звучи добре, но не знам дали ВАГ, ще споделят най-добрите Порше двигатели с Алфа и биха създари такава вътришна конглокенция? Лично мен ме съмнява, но със сигурност ще вдигнат продажбите на масовите модели, но за топ моделите мисля, че ще ги скопят.
  • #19
    15 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Имам предвид масовите коли на ВАГ, не Алфа. ВАГ имат добър маркетинг да пробутват сериозно съмнителни модели на хората (коли с торсионна греда, барабанни спирачки, съмнителни бензинови мотори...).
  • #18
    24 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Пичове, заяждането и фиксацията на ВАГ към Алфа е известна от години заради това, че покойният Серджо Маркионе и доскоро СЕО-то на Фиат Майк Манли отказаха да продадат марката на ВАГ. Разбира се, че ВАГ ще правят супер много пари от Алфа, имайки предвид колко силен бранд и история стоят в едно тук. И колко добра маркетинг машина е това (масовите коли са им посредствени, няма спор). Но Алфа с мотор на Порше не е Алфа. Или с шаси на Пасат. Както и Урус не е Ламбо. Но времената са други...
  • #17
    27 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Тоя миниван на снимката ли е по-добър от алфа? Предницата му е като блъсната тесла, а задницата му е като предишния опел астра. Не можеш с копирани миниванове да бориш алфа.
  • #16
    17 rate up comment 4 rate down comment
    112 ( преди 4 месеца )
    Тоя се е изцепил много здраво, остава му само да си приказва глупостите. Двете марки са в съвсем различни категории и не могат да се сравняват.