Шефът на новия алианс Stellantis - Карлос Таварес, и преди е обещавал, че ще запази всички влизащи в него марки. Пред изданието Financial Times той вече разкрива и конкретен срок - 14-те бранда в концерна ще оцелеят минимум 10 години.
Изявлението на Таварес слага край на спекулациите относно бъдещето на брандовете Lancia и Chrysler, които са на ръба на оцеляването. Проблемът при тях е малката гама автомобили, които предлагат - Lancia само един, а Chrysler - два.
В групата на застрашените компании влизаха още Alfa Romeo, чиято гама също е сериозно съкратена и след спирането на Giulieta се състои само от два модела - седана Giulia и кросоувъра Stelvio, както и представената единствено на пазарите във Великобритания марка Vauxhall.
Ръководството на Stellanis вече подготвя стратегия за всяка от 14-те марки, като идеята е те да бъде максимално разделени една от друга, за да може да се определят целевите им аудитории, както да бъдат разпръснати по различните сегменти и пазари. Това обаче ще затрудни техническата им унификация и затова броят на използвани от алианса платформи и агрегати ще бъде съкратен съществено.
Запазването на брандовете обаче не гарантира съхраняване на по-малките подразделение. Още през зимата беше закрито американското SRT, което разработваше спортните версии на моделите на Dodge, Jeep и Chrysler.