IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Французи ще връщат Alfa Romeo на върха

Ако трябва да избирам между технология и дизайн, избирам дизайна, казва новият шеф Емпарато

Двама французи ще са в основата на екипа, с който шефът на новата група Stellantis Карлос Тавареш ще се опита да превърне Alfa Romeo в основен играч в премиум сегмента.
  
  
Жан-Филип Емпарато, Alfa Romeo
Новият шеф Емпарато посети двете фабрики на Alfa в Касино и Помиляно д'Арко, както и музея на марката
  
    
Освен досегашния шеф на Peugeot Жан-Филип Емпарато, който става главен изпълнителен директор на марката, ключова роля в компанията ще играе и сънародникът му Арно Льоклер, който ще отговаря за стратегията и продажбите. Льоклер има над две десетилетия опит от Honda Europe и PSA Peugeot-Citroen, преди да се присъедини към Fiat-Chrysler. Във Франция коментират, че Тавареш явно наистина има сериозни планове за Alfa, щом е изпратил там най-доверените си хора.
 
  
Арно Льоклер, Alfa Romeo
Арно Льоклер, новият главен стратег на Alfa Romeo. Коментарите във Франция са, че Тавареш е пратил в италианската марка "тежката артилерия", тоест най-доверените си хора
   
  
Третият най-важен човек в новото ръководство на Alfa ще е американецът Лари Доминик, който ще отговаря за ключовия северноамерикански пазар. Доминик бе приближен на Тавареш по времето, когато португалският мениджър ръководеше американското поделение на Nissan.
В новия екип на Емпарато попадат още четирима италианци: Даниел Гуцафаме, отговарящ за продуктовата гама, Роберта Дзерби, която ще ръководи Alfa и Lancia за Европа, Ерика Ферайоли като отговорник за ценовата политика, и Масимилиано Трантини, отговарящ за китайския пазар и джойнт-венчъра с GAC.

В интервю за Automedia.bg преди време Емпарато очерта като основни свои приоритети дизайна и безопасността. "Ако трябва да избирам между технологии и дизайн, ще избера дизайна", каза ни тогава мениджърът, под чието и на Тавареш ръководство Peugeot се превърна от губеща в една от най-печелившите компании в Европа. Емпарато добави, че не вярва в бързото налагане на пазара на системи за безпилотно управление, и че предпочита да изчака, докато те са доказано безопасни и надеждни.
  
  
Жан-Филип Емпарато, Колела, automedia
Предимството на традиционните производители пред компании като Google и Apple е акцентът върху безопасността, заяви преди време Жан-Филип Емпарато в интервю за Automedia.bg и Bulgaria ON AIR


Alfa Romeo, някога една от най-престижните автомобилни марки в света, изпитва сериозни затруднения, откакто Fiat я погълна в края на 80-те. Няколкото опита за възраждане на марката се провалиха. Последният, дирижиран от покойния Серджо Маркионе, бе насочен най-вече към американския пазар и предвиждаше до 2020 година марката да продава по половин милион автомобила годишно. Вместо това през миналата година Alfa едва надхвърли 50 000 продажби, а в Европа я изпревари дори скромната Lancia, която има само един модел.

 

0 от 500
  • #23
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Съгласен съм, че са далеч от истинските Алфи. По принцип Не виждам как Алфа могат да станат масов производител с нишови коли. Затова или трябва да намерят златна среда, което ще ги обезличи, или тотално да почнат в стил Ауди - споделени платформи, много луксозен интериор и инфотейнмънт, шасита и мотори нормални за пазара. Аз си мисля, че тр да си останат нишови и да правят коли като 4С, 8С и т.н.
  • #22
    3 rate up comment 0 rate down comment
    До 21 ( преди 4 месеца )
    В никакъв сличай не казвам, че 147 или 159 са лои коли. Просто не са това, което трябва да има под емблемата на Алфа Ромео. Просто ако човек си направи един внимателен анализ се вжда как Алфа постепенно се отдалечи от изконните си традиции в правенетона коли уж в опити да се нагоди към пазара и да намери своя ниша, но това не доведе до положителни резултати, а точно обратното. Коментара ми не е с цел заяждане, а с цел търсене на отговор, защо тази марка не успява да разгърне потенцяла си.
  • #21
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Хм, 147 е била доста добра кола за годината, през която излиза. 159 има своите предимства, но е вярно, че е с 200 кила по-тежка, отколкото трябва. За сметка на това пък шасито и е с феноменална торсионна ригидност за класа си. Тоест, адски безопасна кола при катастрофа. За бензиновите мотори при 159 съм съгласен - с изключение на италианския 1.75 ТБИ, който пуснаха 2010, други адекватни няма.
  • #20
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 4 месеца )
    Сега знам, че всички фенове на Алфа ще скочат, но още преди доста години тази марка изгуби идентичността си. Още с поглъщането и от Фиат, лека-полека нещата отидоха към залез. Ще ме прощавате но машини като Алфа 147 и 159 са всичко друго, но не и Алфа Ромео. Тежки платформи, на практика липса на адекватен бензинов двигател, това тотално се разминала с идеите залегнали в класическите модели на марката от най-успешните и години.
  • #19
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 4 месеца )
    Доста ще им е трудно да извадят Алфа от сегашното положение. Стискам палци да се получат нещата. Аз самият дълги години притежавах Алфа, но в един момент моделите им доста се отклониха от това, което аз търся. Това е легендарна марка и феновете и заслужават да видят любимата марка отново на ниво.
  • #18
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Габдулла ( преди 4 месеца )
    Алфа никога не е била за *** с плоски ходила. Технологиите на модела 33 ги няма дори в Голф 4. Това е четвърт век разлика. Моторите им, дори фиатския ТС са милионници. С едно голямо " НО". Грамотно обслужване, а не ръчкане с джобно ножче и вилица. Трябва да караш Алфа и да я усетиш. По- добре палава италианка, отколкото скучен германец. Всичко е въпрос на вкус.
  • #17
    12 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Чел съм доста по PistonHeads форумите, където е пълно с богати разлигавени американчета с Ламбо-та, Порше-та и Ферари-та. Няма абсолютно никаква разлика в поддръжката и употребата на тея коли. Сравнително надеждни са и хората не се оплакват много. Приказката за Италиянския автомобил вирее само в главата на Ганьо, щото го е слушал от баща си, който е завиждал на съседа си заради хубавата му Алфа. Гърците, например, имат съвсем друго мнение за Алфите. А са на 100 км. от България.
  • #16
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Хаха. Ламборгини може да е купено от немци но основно се произвежда в Италия от италиански компании. Далара е една от тях. Не си мисли, че в производството на качествени коли има някаква тайна, която само немците знаят. Въпрос на материали и разходи. Италианците се нашиха преди десетилетия на руската стомана, която се оказа некачествения елемент в тяхното производство, но отдавна вече не я ползват... Затова им ръждясваха колите. Електрониката им е на Марели, които снабдяват и БМВ.
  • #15
    4 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Хората по принцип не гледат с добро око на италианските коли. Това е още от едно време. Още тогава имаха лош имидж поради ниско качество на изработката. Дори и Ферари страдат от същите проблеми като Фиат Алфа и Ланча. Цената просто не отговаря на качеството. Изключение прави Ламборгини и то защото ги купиха немците и въведоха някакви стандарти. Иначе преди това и те бяха супер зле като изработка и пълни с недомислици.
  • #14
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Оня Дошо е - Факт! ( преди 4 месеца )