Stellantis – новият световен автомобилен гигант, създаден от сливането на PSA Group и Fiat Chrysler Automobiles (FCA), се превръща в четвъртия по големина производител, като в него влизат общо 14 марки, над 400 000 служители, промишлени операции в 30 държави и приходи от над 160 млрд. евро. Обединението, естествено, ще доведе и до промени в управлението, което сега бяха представи официално.
Главният изпълнителен директор на FCA – Майк Манли, поема ръководството в Америка, където са фокусирани марките Jeep и Ram. Британката Линда Джаксън, която преди това беше начело на Citroën, вече е новият шеф на Peugeot, където заменя Жан-Филип Eмпарато.
На свой ред, Емпарато застава начело на Alfa Romeo, като замества Тим Кунискис, който ще се фокусира върху Chrysler и Dodge. А Михаел Лошелер (Opel / Vauxhall), Вeнсан Кобе (Citroën), Оливие Франсоа (Fiat / Abarth), Беатрис Фуше (DS) и Давиде Грасо запазват своите роли.
Според човека, който ще управлява цялата корпорация – Карлос Тавареш, „сливането е резултат от предизвикателствата, през които е изправена автомобилната индустрия“. Той обаче е категоричен, че това не е защитен механизъм, тъй като Stellantis ще гони големи мащаби и така да развие иновации. Те ще позволят на четвъртия по големина производител да прави неща, които другите не могат да направят.
„Целта не е да бъдеш голям, целта е да бъдеш отличен в това, което правиш. Многообразието на тези 14 марки ще бъде ключово, защото с тях присъстваме на най-значимите пазари и можем да обединим печабите си. Моята работа ще е да използвам това разнообразие и да предложа вълнуващи възможности на клиентите“, каза още Тавареш.
Сливането ще доведе до инвестиции в отделни марки и разширяване на асортимента, като едновременно с това ще позволи спестяването на около 5 млрд. евро през следващите 5 години. Това ще стане благодарение на използването на общи платформи и оборудване за моделите. Основният фокус на новата компанията ще бъде електрификацията и намаляването на вредните емисии.
Тавареш допълни, че нито един от сегашните заводи на марките в новата група няма да бъда затворен. Това означава, че служителите могат да бъдат спокойни за своите работни места, като съответно те ще могат да се съсредоточат върху повишаване на качеството на продуктите, които Stellantis ще предлага.