Животът на поне две поколения българи мина под знака на прословутата Лада - най-престижната и мечтана кола в соцлагера, поне от онези, които бяха достъпни за простосмъртните. Но моделите на ВАЗ, които получавахме в България и в останалите държави от Източния лагер, далеч не бяха същите като онези, които СССР изнасяше отвъд Желязната завеса. Нека, с помощта на колегите от ZR, да си припомним как изглеждаха ладите, предназначени за "прогнилия Запад".
Ладите, създадени за Запада (ГАЛЕРИЯ):
Това не е Лада, а Dennis Signet
През 1986 канадският вносител на "Лада" - компанията Peter Dennis - започва дори да предлага съветските коли под своя собствена марка. Това е всъщност ВАЗ 2107, но с алуминиеви джанти, разни други подобрения и дори залепен на вратите фурнир, имитиращ дърво (особено модерно в САЩ по онова време).
Така преобразената Лада се продава под името Dennis Signet.
Съветските коли са обвинявани често в дъмпинг и продажба под себестойност - но по онова време СССР отчаяно се нуждае от валута и подобна търговска политика има смисъл.
През 1986 канадският вносител на "Лада" - компанията Peter Dennis - започва дори да предлага съветските коли под своя собствена марка. Това е всъщност ВАЗ 2107, но с алуминиеви джанти, разни други подобрения и дори залепен на вратите фурнир, имитиращ дърво (особено модерно в САЩ по онова време).
Така преобразената Лада се продава под името Dennis Signet.
Съветските коли са обвинявани често в дъмпинг и продажба под себестойност - но по онова време СССР отчаяно се нуждае от валута и подобна търговска политика има смисъл.