Изпълнителният директор на Jaguar – Тиери Болоре, разкри плановете си за бъдещето на британската марка, която от 2025 година ще се превърне в производител на електромобили. Компанията ще предлага само луксозни модели, чиято минимална цена ще бъде 100 000 британски лири (117 000 евро), като целта е Jaguar да се превърне в основен конкурент на Bentley.
Болоре обяви, че първоначално гамата на марката ще включва 2 модела – два кросоуъра и спортна кола с две врати. Техният външен вид се разработва в момента от главният дизайнер на Jaguar Land Rover Гери Макговърн и екипът му, които имат ясна визия за бъдещето на бранда.
„Това ще бъде модерен лукс, като на първо място е цената. Луксът започва от 100 000 лири и се позиционира по начин, който включва модерен външен вид, инженерни решения и високи технологии. Така беше и преди много години, когато E-Type излезе на пазара. Той нямаше аналог и затова постигна успех. Това подготвяме и в момента“, обясни Болоре.
Френският топ-мениджър допълни, че като шеф на Renault е обмислял покупката на Jaguar Land Rover. Той обаче призна, че бизнес-стратегията при двете марки на британската компания е дълбоко сгрешен.
„Смятам, че Land Rover се справя фантастично и потенциалът на модели като Range Rover, Defender и Discovery е изключителен. Ситуацията в Jaguar обаче е различна и марката е повредена. Нейният огромен проблем е именно позиционирането на моделите, които изглеждат отлично, но не се продават, тъй като хората отиват в Audi или BMW”, обяснява Болоре.
Шефът на JLR каза още, че предстои промяна и в позиционирането на някои модели на Land Rover, за да може те да не се припокриват с тези на Jaguar. Идеята на французина и екипа му е да се постигне ясно разграничение между двете марки.
„Искаме да направим това разграничение много ясно. Целта е наистина да спечелим позиционирането на Range Rover, Defender и Discovery, като все още тези модели не са постигнали пълния си потенциал. Красотата на новия ни бизнес модел е, че можем да увеличим цената си и все пак да се радваме на мащаби на производство и продажби, който е много важен в сравнение с другите луксозни марки“, каза още Болоре.