Главният изпълнителен директор на Jaguar Land Rover - Тиери Болоре, продължава да изненадва със сензационните си разкрития за положението на компанията. На среща с инвеститорите в края на февруари той ги е запознал с огромните загуби на британския производител заради проблеми с качеството, които водят и до отлив на клиенти.
Като цяло през 2020 година Jaguar Land Rover отчита с 23,6% по-малко продажби - до 425 974 автомобила, като загубите са за близо 1 млрд. британски лири. Именно по тази причина компанията назначи Болоре през миналия септември, като благодарение на натрупания си опит в Renault той трябва да изведе JLR от тежката ситуация.
Изданието Automotive News разкрива интересни подробности от срещата на Болоре и други шефове на компанията с инвеститорите, на които е било обяснено, че продажбите падат не само заради коронавируса и други обективни причини. Оказва се, че клиентите не са доволни от качеството на автомобилите на Jaguar Land Rover.
Заради проблемите с качеството компанията губи над 100 000 машини годишно, признава Болоре. И уточнява, че само за първите 9 месеца на 2020 година JLR е похарчил 489 млн. лири за гаранционни ремонти на колите си. Все пак се отбелязва, че това е доста по-малко от 812 млн., които са били изразходвани по същите причини година по-рано.
Новият шеф на Renault и колегите му са се опитали да убедят инвеститорите, че извършва огромна работа за подобряване на качеството и намаляване на загубите от ремонтиране на коли по гаранция. Шефът на JLR смята, че проблемът ще се реши, ако автомобилите на Jaguar и Land Rover бъдат по-опростени. Не е ясно обаче, дали тогава те ще се радват на потребителски интерес.
Снимки: Jaguar Land Rover