Животът постоянно ускорява темпо в последните десетилетия - включително и при двигателите с вътрешно горене. Навремето цилиндрите и буталата бяха едни от най-издръжливите компоненти - често се случваше автомобилът да ръждяса и да се разпадне, преди двигателят да откаже.
При старите агрегати с хода на времето стените на цилиндрите се оглаждаха и ставаха огледални, полите на буталата постепенно губеха слоеве метал и изтъняваха, а в горната част на цилиндъра бавно се образуваше "стъпалце" в зоната, където спира горният компресионен пръстен. Всичко това бе постепенен, доста бавен процес.
Съвременните двигатели обаче често приключват живота си по друг начин: при тях се образуват надирания. Това е доста по-бърза смърт. Нека видим какво я причинява, и пет добри съвета от експертите на ZR как да я избегнете.
Надиранията: причини и 5 начина да ги избегнем (ГАЛЕРИЯ):
В модерните двигатели указателите за температурата често се настройват така, че показват "всичко е наред", даже когато работната температура вече е 105-110 градуса по Целзий. Шофьорът си кара безгрижно и не подозира, че още съвсем малко го дели от кипването на охладителната течност, нарушаването на охлаждането и неизбежните надирания. Немалко хора с познания по темата вече монтират допълнителни, външни датчици за контрол на температурата.