IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Оборотите: митове и реалност

Вредно ли е наистина да се кара на ниски, и при какви обороти колата е най-икономична?

Напредъкът на технологиите все повече ни разтоварва от отговорностите по управлението на автомобила. А също и от познанията за него, защото, когато всичко се върши от електрониката, за какво им е на повечето хора да знаят как точно функционира? Това се отнася и за ключовия въпрос при какви обороти е най-добре да се кара. Все повече стават автомобилите с автоматични трансмисии, където този въпрос се решава от електрониката, а с нашествието на електромобилите той вече съвсем ще отпадне.
  
  
млад шофьор, учебен
Ръчната трансмисия е нещото, което причинява най-много стрес на начинаещите шофьори. Това е така и заради големия брой противоречиви и често откровено погрешни "съвети", които витаят в пространството
  
  
Но междувременно колите с ръчни трансмисии си остават внушително количество, а и на пазари като българския надали скоро ще бъдат изместени. Така че нека още веднъж напомним някои важни неща за оборотите, които по-скорошните шофьори може и да не знаят. Важно е да уточним, че тези препоръки се отнасят до бензиновите двигатели.
  
  
Митовете и реалностите за оборотите (ГАЛЕРИЯ):

0 от 500
  • #25
    2 rate up comment 7 rate down comment
    Смех ( преди 1 месец )
    Кое е кефа на ръчка да сменяш като шашав и да караш на полусъединител.
  • #24
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Алексей ( преди 1 месец )
    Последно поколението дизели комънрейл, с ДПФ, ако се кара икономично в ниски обороти за нула време затлачва филтъра и започват скъпи принудителни регенерации. Иска си ръчкане на поне 2500 оборота, а понякога е хубаво да се покара с 3000 оборота 20 км. На всичко отгоре карането на ниски обороти, включва често регенерациите, което пък пълни маслото на двигателя с нафта. Та ни е за дизел ни е за бензин. Изобщо с тези 3 цилиндрофи турбобензини съвсем забравете за обороти под 2500, там се пробуждат
  • #23
    2 rate up comment 1 rate down comment
    ASD ( преди 1 месец )
    Скорости се сменят не само заради двигателя, а и заради съединителя!!! Това особенно важи за дизеловите мотори, които имат висок въртящ момент на ниски обороти. Карането на прекалено ниски обороти счупва от голямото натоварване съединителя.
  • #22
    9 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    #18 най-обичам такива крайни изказвания - никой не се е върнал... ти каква статистика точно имаш? Ти, майстора ти, пешо от другия блок... Какво сега - всички дето карат ръчка са глу.п.аци? така ли? Ганьоо ходи си на село с автоматика и с айфоня и не се праи на умен никой не ти се връзва..
  • #21
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    #22 искаш да кажеш съотношениято икономия/обороти. Има оптимални обороти при определена предавка за най-икономично каране (по равно), но те варират според двигателя, предавателните числа на скоростната кутия и др.
  • #20
    4 rate up comment 5 rate down comment
    Филанкишията ( преди 1 месец )
    ЗА всеки бензинов ДВГ има оптимални обороти при които икономичност и въртящ момент са внай-добър компромис. На около 2500 оборота.
  • #19
    8 rate up comment 13 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Ръчните скорости са по-полезни за здравето, защото шофьорът се движи повече и по-активно участва в управлението. Автоматиците са за по-дебели и мързеливи шофьори, при тях има и по-голям риск от заспиване зад волана поради по-голямата пасивност на шофьора.Проучване е установило, че 72% от шофьорите с автоматици са дебели, а при шофьорите с ръчни скорости - само 36%!
  • #18
    5 rate up comment 3 rate down comment
    До 21 ( преди 1 месец )
    А какъв е смисъла от тебе?
  • #17
    5 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Сайта , какъв е смисъла от тази статия ,като поне от 10 години , колките са с "подсказвач" ,кога да качиш или да свалиш предавка?!?!? Много от тези коли са "нов внос " вече в Бг!
  • #16
    10 rate up comment 16 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Не бричката а експертите които го казаха, има цял епизод за скоростните кутии. А къде е кефа? Ами не познавам човек минал на автоматик да се е върнал на ръчка, освен ако не е фалирал. Ако ти е кеф да местиш скорости, автоматика ти дава и такава възможност, само че ще превключва по-бързо отколкото ти със съединител и ръчна. Тоест пак е по-добре от ръчна кутия.